16.03.2026 - 08:40
|
Actualització: 16.03.2026 - 11:33
El sindicat USTEC ha denunciat identificacions policíaques i amenaces de càrregues per part dels Mossos d’Esquadra en alguns dels talls de la vaga de docents. En un comunicat, l’organització adverteix el govern que, si la policia actua contra els manifestants, “escalarà el conflicte” i assegura que vigilarà de prop possibles vulneracions del dret de protesta i de vaga.
Identificacions policials i amenaces de càrrega als talls. Advertim al Govern que si els Mossos d’Esquadra toquen una sola mestra o professora, escalarem el conflicte i advertim que vigilarem de prop vulneracions del dret de protesta i de vaga. #DignitatEducativa#VagaEducativa pic.twitter.com/2zF6w6sesE
— USTEC•STEs (IAC) (@USTECSTEs) March 16, 2026
La portaveu nacional del sindicat, Iolanda Segura, s’ha adreçat directament al conseller de la Presidència, Albert Dalmau, i a la consellera d’Interior, Núria Parlon, perquè donin instruccions als Mossos d’Esquadra perquè no carreguin contra les mobilitzacions. Segons Segura, “al mínim cop de porra que rebem, escalarem el conflicte”, i ha advertit que el sindicat estava “en disposició de paralitzar el país”.
El sindicat també ha denunciat que els Mossos feien identificacions de participants en la protesta i que, en el tall de la ronda de Dalt, havien encerclat un grup de vaguistes. Segons el comunicat, els agents han identificat específicament els delegats sindicals que participaven en aquesta acció.

