10.05.2017 - 19:53
BRUSSEL·LES, 10 (EUROPA PRESS)
El lehendakari, Íñigo Urkullu, ha eludit aquest dimecres posicionar-se sobre la decisió de la Generalitat d’adquirir 8.000 urnes per a la celebració del referèndum sobiranista, si bé ha considerat que el Govern de Mariano Rajoy hauria d’estar “més implicat” en el diàleg amb Catalunya per cercar “consensos”.
“No entro en qüestions que haurien de ser sempre un exercici de diàleg. Sempre he advocat pel diàleg i per la cerca d’acords des del diàleg i per la cerca de consensos”, ha declarat Urkullu a la premsa a Brussel·les, després d’una reunió amb el president de la Comissió Europea, Jean-Claude Juncker.
“És el Govern espanyol qui crec que hauria d’estar més implicat en una voluntat de diàleg per explicar la possibilitat d’explorar acords”, ha afegit.
Urkullu ha estat el primer president autonòmic espanyol rebut per Juncker des que aquest és cap de l’Executiu comunitari, malgrat que en el passat ho va intentar sense èxit el president de la Generalitat, Carles Puigdemont.
Des de Brussel·les han volgut restar importància a aquesta diferència de tracte en els últims dies, assegurant que no hi ha “missatge ocult” en el fet de rebre a Urkullu i no a Puigdemont, i avancen que hi haurà més presidents autonòmics que seran rebuts per Juncker en els propers mesos, segons han explicat fonts comunitàries a Europa Press.
Urkullu, per la seva banda, ha dit desconèixer la raó d’aquestes diferències i s’ha limitat a expressar que està “molt satisfet” per haver estat rebut per Juncker i pel seu comissari econòmic, el socialista francès Pierre Moscovici.
A més, ha recordat que ja va ser rebut en la passada legislatura europea per l’anterior president de la Comissió, José Manuel Durao Barroso, i ha recalcat que en les institucions de la UE hi ha una “interpretació correcta” del que és el sistema d’autogovern basc i que té “vocació europeista”.