09.03.2017 - 10:59
BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)
Una desena d’entitats de catalans immigrants que formen part de la comissió coordinadora de la Plataforma per la República Igualitària (PRI) s’han adherit al Pacte Nacional del Referèndum, com el Casal Argentí de Barcelona i l’Associació Multicultural de Sant Cugat.
Segons un comunicat de la comissió coordinadora del PRI, treballaran en el marc de la campanya que s’impulsi una vegada es convoqui el referèndum per aconseguir que els 340.000 catalans immigrants amb DNI espanyol i majors de 18 anys votin i ho facin pel ‘sí’ a la independència.
“Fins que ens alliberem del Regne d’Espanya i el marc autonòmic sigui cosa del passat, no hi ha cap possibilitat d’aconseguir el Dret de Vot igualitari, atès que és una competència del Govern espanyol i de les lleis d’estrangeria, llei que garanteix amb força legal la desigualtat entre persones”, han apuntat.
Així, assumeixen que, per tenir la màxima seguretat jurídica en el referèndum, hauran d’aplicar la Convenció de Venècia de bones pràctiques en consultes i referèndum, que defineix que, fins i tot en consultes de nous estats, ha d’aplicar-se la legislació de l’Estat anterior.
“Som conscients que serà l’última vegada que els veïns de Catalunya d’origen immigrant, que no són súbdits del Regne, no podran votar”, han resolt.