17.02.2017 - 17:14
BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS)
El sindicat dels Mossos d’Esquadra SAP-Fepol ha exigit aquest divendres “tolerància zero” davant l’agressió a sis agents de la policia catalana en un altercat amb mig centenar de veïns dels Blocs Florida de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona).
En un comunicat, el sindicat ha qualificat d'”inacceptable” l’agressió a agents i ha reclamat respostes contundents perquè cap mosso sofreixi agressions en l’exercici de les seves funcions.
Han instat a tots els actors institucionals implicats en l’àmbit social, policial i jurídic, a ser conscients de la gravetat d’agredir qualsevol agent: “És necessària una condemna exemplar”.
En incident ha ocorregut quan diverses patrulles policials han acudit poc abans de les cinc de la matinada al carrer de les Illes Canàries, al barri de La Florida, on quatre persones estaven intentant bolcar un cotxe amb una persona dins.
Els agents han intentat identificar els autors de l’altercat, que s’han resistit a l’actuació policial, encarant-se amb la policia i començant a cridar perquè els veïns acudissin a ajudar-los.
Segons els Mossos, unes 50 persones dels Blocs Florida han sortit de les seves cases i s’han enfrontat a la policia a cops de puny i amb pals, per la qual cosa han hagut d’acudir més patrulles policials, fins i tot dels municipis veïns de Cornellà de Llobregat i del Prat de Llobregat.
Com a conseqüència dels fets, dos agents dels Mossos d’Esquadra han sofert ferides de caràcter greu i altres quatre agents han resultat ferits lleus, mentre que dues persones han estat detingudes.
Segons el sindicat, un cap ha sofert tres cops de porra en el cap, un altre un tall en la cella i altres agents contusions.

