26.01.2017 - 12:34
BARCELONA, 26 (EUROPA PRESS)
El projecte Dan Dan Dansa, un nou recurs educatiu impulsat per l’Obra Social La Caixa i el Mercat de les Flors, portarà la “consciència corporal” a través de la dansa a docents de primària d’escoles catalanes, han informat les dues institucions aquest dijous en un comunicat.
Els alumnes podran aprendre a “generar un diàleg amb el cos i a escoltar-lo”, i a conèixer les pròpies possibilitats del moviment: el to, la respiració, la relaxació, la mobilitat, l’expressió, els límits, l’equilibri, l’actitud i la posició corporal.
L’itinerari consta de quatre blocs amb sengles conceptes bàsics que faciliten la pràctica del moviment a l’aula i que el docent ha d’escollir per treballar en cada sessió i desenvolupar-lo amb l’ajuda de les activitats que es proposen.
Els exercicis es basen en vídeos que s’han fet amb la col·laboració de coreògrafs experts com Cesc Gelabert, Toni Mira o Àngels Margarit, entre d’altres, i cada activitat es concep amb diferents graus de dificultat.
Aquestes propostes afavoreixen directament el desenvolupament de les competències bàsiques dels alumnes, com el domini del cos, la seguretat afectiva i emocional, i d’hàbits bàsics d’autonomia i comprensió del llenguatge adult i dels altres nens, entre d’altres.
El material ha estat produït inicialment a partir de la maleta pedagògica del Mercat de les Flors, espai de referència per a la investigació, producció, creació i difusió de dansa i arts en moviment de Barcelona.
Després, a través d’un acord amb Obra Social La Caixa, el projecte ha estat digitalitzat per CaixEscena, el programa que promou pràctiques teatrals q centres educatius de tot l’Estat.