10.03.2017 - 17:30
CERDANYOLA DEL VALLÈS (BARCELONA), 10 (EUROPA PRESS)
L’investigador de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals-Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB) Jeroen van den Bergh ha publicat un estudi en el qual proposa una nova teoria econòmica que és compatible amb polítiques climàtiques.
Van den Bergh ha suggerit una tercera alternativa a les mesures actuals polítiques climàtiques, que perjudiquen el creixement econòmic i una economia verda que sigui compatible amb un activitat baixa en carboni, que ha batejat com ‘a-creixement’, segons ha informat la UAB en un comunicat.
Ha recomanat ser “agnòstic” davant aquesta disyuntiva i ha descartat el PIB com un indicador perquè el creixement no és ni una finalitat ni un mitjà per aconseguir una meta, i ha prescindit de l’aposta pel decreixement, ja que persegueix revertir el creixement i provocar la disminució del PIB, l’investigador ha assenyalat que aquestes propostes no tenen base científica rigorosa i poden provocar més inconvenient que beneficis en la societat.
Així mateix, ha subratllat que hi ha “febles evidències empíriques” sobre la viabilitat del creixement verd sota aquestes severes polítiques climàtiques.
El responsable de l’estudi ha apuntat que amb una estratègia ‘a-creixement’ es permetria analitzar un espai més ampli de polítiques que milloressin el benestar i les condicions ambientals, reduint la resistència a decisions contra el creixement i al seu favor.