25.08.2025 - 16:16
|
Actualització: 26.08.2025 - 10:43
El MSC World Europa, un dels creuers més grans del món, navega amb normalitat després de l’avaria elèctrica que ahir al matí el va obligar a aturar-se prop de l’illa de Ponça, a la mar Tirrena. A bord hi viatjaven 6.496 passatgers i 2.089 tripulants, en total prop de 8.600 persones. L’avís es va donar a les 7.25, quan el vaixell es trobava a unes vuit milles nàutiques al sud-oest de Ponça. Segons la guàrdia costanera italiana, la situació a bord era tranquil·la i sota control, amb els generadors interns garantint l’abastiment elèctric bàsic.
Poc després de les cinc de la tarda, escortat per un remolcador i una patrullera de la guàrdia costanera, el creuer va reprendre la navegació per mitjans propis rumb a Nàpols, on va atracar a les vuit del vespre per a una revisió tècnica. Aquesta matinada ha tornat a salpar i a les vuit del matí es dirigia cap a Messina, on és previst que arribi abans de la una del migdia. Després farà escala a La Valletta (Malta) i divendres, 29 d’agost, atracarà a Barcelona abans de continuar la ruta cap a Marsella i Gènova.
El vaixell, de 333 metres d’eslora i en servei des del 2022 sota bandera de Malta, forma part de la sèrie de creuers gegants de la companyia MSC i pot transportar més de 6.700 passatgers, a més de la tripulació.