Un centenar de persones es manifesten a Santpedor contra Aliança Catalana

  • Santpedor Antifeixista denuncia que el partit ultradretà ha accedit al consistori de manera "legal però il·legítima perquè no es va presentar així a les eleccions

VilaWeb
07.03.2026 - 14:17

Un centenar de persones s’han concentrat avui a la plaça gran U d’Octubre de Santpedor (Bages) sota el lema “En defensa de la democràcia i per un Santpedor antifeixista”. La convocatòria l’ha organitzada la plataforma Santpedor Antifeixista, que s’ha constituït arran de l’entrada al consistori del regidor no adscrit Jordi Soteras, número dos de la direcció comarcal d’Aliança Catalana.

Els organitzadors consideren que l’entrada d’Aliança Catalana al ple municipal és “legal però il·legítima”, perquè es va presentar a les eleccions municipals amb la candidatura Sumem per Santpedor–Junts, més tard va esdevenir vice-president al Bages del partit d’extrema dreta Aliança Catalana. Fa poc va plegar un dels regidors de la candidatura, Jordi Rojas, i la renúncia de sis membres de la llista a ocupar el càrrec ha permès que Soteras ocupés el seient, però no pas pel partit pel qual es va presentar a les eleccions.

Durant la protesta, els organitzadors han demanat que les polítiques municipals no integren “l’odi i el racisme” provinents de l’extrema dreta. També han criticat l’actuació de l’equip de govern, tot alertant sobre la necessitat de vetllar per uns valors democràtics ferms a l’àmbit local.

Denúncia de repressió a regidors i militants

La plataforma ha aprofitat l’acte per a protestar per la “repressió policial i judicial” contra un regidor de la CUP i un altre militant i ex-regidor, que van ser denunciats i, en el segon cas, detingut per la policia arran dels incidents per la protesta al ple en el qual Soteras va prendre possessió.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor