Un bomber ha mort durant l’extinció d’un incendi a Santa Susanna

  • El bomber ha tingut una aturada càrdio-respiratòria i li han practicat mesures de reanimació

VilaWeb
25.05.2025 - 23:16
Actualització: 26.05.2025 - 12:21

Un bomber ha mort durant l’extinció d’un incendi en un hotel del passeig Marítim de Santa Susanna (Maresme), segons que confirma el cos de bombers.

L’avís de l’incendi s’ha rebut a les 19.29 i, inicialment, s’han mobilitzat vuit dotacions terrestres. En arribar al lloc, la policia local i el personal de l’hotel han confirmat que l’establiment, on hi havia unes 250 persones, havia estat totalment desallotjat.

Després de les primeres tasques d’extinció, i una vegada confirmat que l’incendi era apagat, però no extingit, s’ha rebut un avís de codi vermell d’un bomber que formava part del grup d’intervenció. Immediatament, s’han ampliat els equips operatius per fer recerca del desaparegut. S’ha prioritzat la zona amb presència de fum i s’han trencat claraboies per facilitar la ventilació.

Una vegada localitzat el bomber, ha estat evacuat a l’exterior, on ha rebut assistència mèdica del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) que ha activat tres unitats, l’helicòpter medicalitzat i dos equips conjunts SEM – Bombers de la Generalitat. El bomber havia tingut una aturada càrdio-respiratòria i li han practicat maniobres de reanimació. Però, finalment, s’ha confirmat la seva mort.

Els Bombers de la Generalitat han activat els grups de suport psicològic per atendre els membres del cos que havien participat en l’incendi i els han rellevat del servei.

A més, arran de l’incendi, el SEM ha atès una altra persona que ha resultat ferida lleu i l’han duta a l’Hospital Sant Jaume de Calella. La Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments obrirà una investigació per a determinar les circumstàncies i causes dels fets.

La consellera d’Interior, Núria Parlon, ha expressat el seu condol en un missatge a X:

Recomanem

Fer-me'n subscriptor