Turquia.- França es posiciona com a mediadora per impedir l’escalada de la tensió entre Turquia i Països Baixos

  • El ministre d'Exteriors francès, Jean-Marc Ayrault, ha demanat a Turquia que s'abstingui de realitzar comentaris excessius que puguin inflamar encara més les ja tibants relacions amb el Govern neerlandès, que ahir va vetar l'entrada els ministres turcs d'Exteriors i per a la Família.

12.03.2017 - 17:05

PARÍS, 12 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Exteriors francès, Jean-Marc Ayrault, ha demanat a Turquia que s’abstingui de realitzar comentaris excessius que puguin inflamar encara més les ja tibants relacions amb el Govern neerlandès, que ahir va vetar l’entrada els ministres turcs d’Exteriors i per a la Família.

“Tenint en compte la tensió que existeix actualment entre Turquia i alguns països de la UE, França crida a alleujar-la i demana a les autoritats turques que evitin els excessos i les provocacions”, ha declarat el ministre d’Exteriors gal, Jean-Marc Ayrault.

França ha demanat “respecte als principis democràtics, essencials en aquestes circumstàncies per exercir responsabilitat i per evitar controvèrsies innecessàries”, segons un comunicat del Ministeri d’Exteriors.

Es tracta d’una decisió que han aplicat altres països de la UE i que ha generat una crisi diplomàtica massiva. Turquia ha replicat amb enorme duresa, acusant directament de pràctiques feixistes als països europeus implicats, amenaçant amb sancions i, sobretot, amb la dissolució de l’acord migratori pel qual Turquia es compromet a exercir d’Estat tap davant l’arribada de persones al Mediterrani, a canvi de diners, llibertat de viatge i l’acceleració de les converses per a la seva incorporació al bloc europeu, ara mateix paralitzades.

L’últim i més greu episodi ha tingut lloc als Països Baixos durant les últimes 24 hores. Després de conèixer que la ciutat de Rotterdam havia prohibit el seu discurs davant la diàspora turca, el ministre d’Exteriors turc, Mevlut Cavusoglu, va decidir viatjar igualment amb avió només per descobrir que les autoritats li havien negat el permís d’entrada. La situació va escalar hores després quan les autoritats van repetir la jugada amb la ministra de Família, Fatma Betül Sayan Kaya, escortada fins al consolat quan intentava arribar per carretera.

En resposta, el Govern turc va tancar l’ambaixada de Països Baixos, va recomanar a l’ambaixador que no tingués pressa a tornar, i la cúpula del Govern turc va lamentar l’actitud absolutament antidemocràtica exercida no només per Alemanya i Països Baixos, sinó també per Àustria, Suïssa — on Cavusolgu ha suspès la seva visita — i Suècia, on l’amo del local on el número dos del partit del Govern turc anava a pronunciar el seu discurs ha decidit suspendre l’esdeveniment.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor