07.02.2026 - 08:57
|
Actualització: 07.02.2026 - 11:30
El president dels Estats Units, Donald Trump, ha assegurat que les converses indirectes amb l’Iran han tingut resultats i Teheran sembla que vol arribar a un acord “amb moltes ganes”. Trump ha especificat que totes dues parts es tornaran a reunir a començament de la setmana vinent, després d’aquesta primera presa de contacte positiva.
“Hem de veure quin és aquest acord. Però crec que l’Iran sembla que té moltes ganes d’arribar-hi, com hauria de ser. L’última vegada potser van decidir que no, però ara probablement pensen d’una altra manera”, ha opinat Trump. De tota manera, ha recordat que les autoritats iranianes ja saben les conseqüències si no arriben a un acord: “Les conseqüències són molt dures. Per tant, veurem què passa. Però la conversa ha anat molt bé”, ha insistit en unes declaracions als mitjans a bord de l’Air Force One.
Confiança en un acord
Trump ha dit que confia que hi haurà un acord entre totes dues parts i ha remarcat que, com passa molt sovint, els Estats Units no tenen pressa. “Tenim molt de temps. Si recordeu què va passar amb Veneçuela, vam esperar un temps. No tenim pressa. Tenim converses molt bones amb l’Iran. Parlem molt i bé. I crec que avui hem obtingut resultats.”
Aquestes declaracions arriben després de les converses de les delegacions dels Estats Units i l’Iran sobre el programa nuclear iranià a Mascat, la capital d’Oman, que fa de mediador de les negociacions.
Segons Oman, el diàleg s’ha centrat fins ara a “crear les condicions apropiades per a la represa de les negociacions diplomàtiques i tècniques”.
La part iraniana ha parlat d’un acord “gairebé total” per a continuar els contactes i ha descrit el “bon ambient” i el “bon començament” de la ronda de negociacions. La delegació nord-americana, encapçalada per l’enviat especial Steve Witkoff, encara no ha fet declaracions sobre la iniciativa a Mascat.