Tres-centes empreses espanyoles mostren interès pel ‘curriculum cec’ en els seus processos de selecció de personal

  • Unes 300 empreses espanyoles han mostrat interès a aplicar l'anomenat 'curriculum cec', en els quals es desconeix la identitat del demandant d'ocupació, en els processos de selecció de personal, segons ha explicat el secretari d'Estat de Serveis Socials i Igualtat amb motiu del Dia Internacional de la Dona, Mario Garcés.

VilaWeb
08.03.2017 - 12:15

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

Unes 300 empreses espanyoles han mostrat interès a aplicar l’anomenat ‘curriculum cec’, en els quals es desconeix la identitat del demandant d’ocupació, en els processos de selecció de personal, segons ha explicat el secretari d’Estat de Serveis Socials i Igualtat amb motiu del Dia Internacional de la Dona, Mario Garcés.

El responsable d’Igualtat ha recordat que aquesta modalitat de curriculum, que “vol eliminar biaixos i discriminacions en processos de reclutament”, s’aplica ja des de fa temps als Estats Units i per algunes multinacionals implantades a Espanya. Per això, ha expressat la voluntat de l’Executiu espanyol de “recomanar-ne” l’aplicació a les companyies, alhora que ha deslligat l’interès de moltes empreses.

“És tal l’assimilació efectiva de la igualtat entre home i dona que el recordarem (el currículum) i es crearan incentius i distintius per als qui l’implantin”, ha explicat Garcés en una entrevista a RNE recollida per Europa Press.

El secretari d’Estat ha reconegut el retard d’Espanya en matèria d’igualtat, però subratlla els esforços que s’estan fent en aquest sentit. “Espanya s’ha anat incorporant a les polítiques d’igualtat fa dues o tres dècades. Hi ha països que porten molt més recorregut, una tradició cultural molt més potent, i a nosaltres ens està costant. Malgrat això, estem avançant molt ràpid”, ha assegurat Garcés.

ESTEREORIPS I MATERNITAT SUBROGADA

D’altra banda, Garcés s’ha referit als estereotips sobre la dona i les campanyes de publicitat com la d’Yves Sant Laurent que es troba enmig d’una polèmica per les postures i les insinuacions de les models que promocionen la marca. “Sens dubte hi ha campanyes que fan un mal brutal a la causa de la igualtat quan s’utilitza la imatge de la dona hipersexualizada que no representa la condició de la dona i ha apel·lat a la responsabilitat dels mitjans de comunicació.

“Encara hi ha mitjans que tenen anuncis de prostitució i que no tenen rubor a posar estereotips de dones que no es corresponen amb la realitat”, ha indicat. Davant aquesta situació, el secretari d’Estat s’ha mostrat més partidari de l'”autorregulació” que de la prohibició. “Els mitjans han de tenir recursos per ajustar les seves conductes, jo prefereixo l’autorregulació i aquí apel·lo a la responsabilitat de tothom”, ha explicat.

Quant al debat de la maternitat subrogada, Garcés ha eludit pronunciar-se per ser un “tema ideològicament molt obert amb opinions oposades”. En aquest sentit ha recordat la decisió del PP de no “adoptar cap decisió fins que no hi hagi un consens ètic, físic i mèdic perquè es pugui construir un projecte de llei”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor