Junts podem anar molt més lluny

Fa vint-i-cinc anys que VilaWeb va començar a caminar. Ara, amb tota l'experiència acumulada, sabem que si aconseguim prou suport podem elevar la potència a 25 i fer el millor diari del món. Digital, català i en català. Ens ajudeu a fer-ho possible?

Doneu suport a VilaWeb

El retorn dels trens nocturns com un element bàsic per vertebrar la mobilitat dins la UE es comença a consolidar. La companyia de Ferrocarrils Federals Austríacs (ÖBB), la principal operadora d’aquesta mena de trens, ha presentat un pla d’expansió per obrir noves rutes a Amsterdam, Roma i Barcelona abans de final del 2024.

Europa es prepara per substituir els avions per trens nocturns 

Consulteu ací el pla d’expansió de l’ÖBB:

De totes maneres, no tot dependrà de l’ÖBB. Els Ferrocarrils Federals Suïssos (SBB) s’han erigit en un soci clau per teixir el pla d’expansió del tren nocturn. De fet, el primer pas serà el desembre de 2021, quan es connectaran les ciutats de Zuric i Amsterdam a través de Basilea, Frankfurt i Colònia.

‘Estem convençuts de l’èxit dels trens nocturns. Amb SBB, com a soci potent, podem continuar expandint la nostra xarxa. Estem invertint en nous trens, concretament 13 d’última generació, que entraran en funcionament a finals de 2022’, ha declarat Andreas Matthä, executiu en cap d’ÖBB.

El 2023 s’iniciarà la segona etapa de l’expansió, que consistirà a augmentar la freqüència i la capacitat dels serveis ja existents entre Zuric i les ciutats de Berlín i Hamburg. Finalment, el 2024, la coalició ÖBB-SBB preveu unir la capital econòmica de Suïssa amb Barcelona i Roma. Dit això, les dues operadores encara estan negociant amb SNCF, Renfe i Trenitàlia els detalls de les dues connexions.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.