TMB incorpora per 30 milions 78 nous autobusos, 50 d’ells híbrids

  • Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha invertit 30,6 milions per incorporar en la seva flota d'autobusos 78 noves unitats, amb 50 d'elles híbrides, 18 de gas natural comprimit i deu dièsel adaptades a la normativa d'emissions Euro 6 per a busos turístics, ha explicat aquest dimecres l'edil de Mobilitat de Barcelona i presidenta de TMB, Mercedes Vidal.

VilaWeb
25.01.2017 - 12:12

BARCELONA, 25 (EUROPA PRESS)

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha invertit 30,6 milions per incorporar en la seva flota d’autobusos 78 noves unitats, amb 50 d’elles híbrides, 18 de gas natural comprimit i deu dièsel adaptades a la normativa d’emissions Euro 6 per a busos turístics, ha explicat aquest dimecres l’edil de Mobilitat de Barcelona i presidenta de TMB, Mercedes Vidal.

En roda de premsa al costat del conseller delegat de TMB, Enric Cañas, Vidal ha destacat que aquesta inversió és “la més gran dels últims deu anys per renovar autobusos de la ciutat”, i evidencia l’aposta de TMB per millorar la qualitat de l’aire i pel transport públic, ja que no amb les noves unitats es redueix la vida mitjana de la flota als set anys, baixant dels 8,9 actuals.

Així, es torna a l’edat mitjana que la flota tenia el 2012, abans d’uns “anys que s’ha reduït dràsticament el finançament del transport públic per part de les administracions competents, una cosa inacceptable” i que, segons Vidal, ara estan revertint amb aquestes noves incorporacions, que han estat contractades en concurs en quatre lots diferents.

Els 50 autobusos híbrids substitueixen unitats dièsel i s’uneixen als 159 híbrids amb els quals ja compte la flota, sumant 209, que en conjunt aportaran anualment una reducció de les emissions de 4.250 tones de CO2 i 50 tones de NOx, en una estratègia de TMB que preveu arribar el 2020 a un total de 378 autobusos híbrids, el 35% de la flota.

D’aquests 50 híbrids, 40 són articulats de 18 metres de longitud i quatre portes que permeten l’entrada per les dues davanteres per agilitar les parades –són models de Solaris i Volvo–, mentre que els altres deu –de MAN– són de 12 metres de longitud.

Els 18 autobusos de gas natural comprimit –també de MAN– substitueixen els primers vehicles de sèrie propulsats per aquest combustible –que estalvia el 85% de les emissions– que van començar a circular a la capital catalana, fa 15 anys.

Els deu autobusos que es destinaran al servei de Barcelona Bus Turístic substituint altres de menys capacitat són de dos pisos i 13 metres de longitud i han estat fabricats per Ayats amb mecànica dièsel Mercedes, ja que la motorització elèctrica o híbrida no està disponible comercialment per a aquests models al mercat local.

PREVISTOS 83 MÉS

TMB adquirirà 83 autobusos més per a la renovació corresponent al 2017 i primer semestre del 2018, mitjançant un contracte ara en licitació i que inclourà 54 articulats híbrids i set articulats elèctrics, fins arribar a 12 totalment elèctrics.

A més, continuen els assajos amb els vehicles elèctrics purs dins del projecte finançat per la UE ZeEUS de promoció del transport públic urbà, amb dos en proves en les línies 20 i 34 i dos articulats en l’H16, línia que pretenen electrificar completament com a objectiu a mitjà termini.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor