Tenis/Austràlia.- Federer acaba amb el somni de Zverev i se cita amb Wawrinka en les semifinals d’Austràlia

  • Els suïssos Roger Federer i Stanislas Wawrinka han completat la primera semifinal de l'open d'Austràlia, primer Grand Slam de la temporada, després de derrotar aquest dimarts amb solvència en els quarts l'alemany Mischa Zverev i el francès Jo-Wilfried Tsonga, respectivament.

VilaWeb
24.01.2017 - 11:54

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

Els suïssos Roger Federer i Stanislas Wawrinka han completat la primera semifinal de l’open d’Austràlia, primer Grand Slam de la temporada, després de derrotar aquest dimarts amb solvència en els quarts l’alemany Mischa Zverev i el francès Jo-Wilfried Tsonga, respectivament.

Federer, cinc cops campió a Melbourne Park, ha posat fi al somni de l’alemany Zverev, botxí en vuitens del número u del món, Andy Murray, però que ha pogut fer res davant el de Basilea, una cop més a un gran nivell i un altre cop en les semifinals d’un ‘gran’ malgrat estar més de mig any sense jugar.

L’exnúmero u del món ha invertit poc més d’una hora i mitja per desfer-se del seu rival en tres sets per 6-1, 7-5, 6-2, en un partit que ha controlat en tot moment i en què només ha trobat resistència en el segon parcial.

En 20 minuts Federer ja ha deixat clar a Zverev que donar una nova sorpresa no li seria senzill. A base de cops guanyadors (18), l’ha atropellat en el primer set, però l’alemany ha reaccionat en el segon i ha demostrat que no volia ser un simple convidat.

Així, ha replicat amb agressivitat i ha desbordat per primera vegada al suís, que fins i tot ha hagut d’aixecar un ‘break’ de desavantatge. La igualtat s’ha mantingut fins al 5-5, moment en el qual el de Basilea ha pressionat per aconseguir un nou trencament que no ha desaprofitat. Zverev no ha encaixat aquesta vegada el cop i no ha pogut fer res davant un Federer que ha acabat de manera arrasadora.

En la recerca de la seva primera final en aquest Grand Slam des del 2010, Federer toparà amb Wawrinka, que també ha despatxat per la via ràpida el francès Jo-Wilfried Tsonga (7-6(2), 6-4, 6-3), dotzè cap de sèrie.

Federer domina amb molta claredat els seus duels precedents davant el seu compatriota en el circuit ATP (18-3), tot i que no s’enfronten des de les semifinals de la ‘Copa de Mestres’ del 2015.

Wawrinka, quart màxim favorit en el triomf, ha trigat poc més de dues hores a eliminar Tsonga, que ha aconseguit mantenir equilibrat el primer set fins que ha perdrut en el desempat, però ha acabat sucumbint davant els cops guanyadors del seu rival (41-27).

El moment clau de la trobada s’ha produït entre el final del segon set i el començament del tercer, quan el suís, guanyador de l’Open d’Austràlia el 2014, ha encadenat sis jocs consecutius que l’han catapultat cap a les semifinals.

–RESULTATS.

-Quarts de final.

Roger Federer (SUÏ/N.17) a Mischa Zverev (ALE) 6-1, 7-5, 6-2.

Stanislas Wawrinka (SUÏ/N.4) a Jo-Wilfried Tsonga (FRA/N.12) 7-6(2), 6-4, 6-3.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor