El temporal Francis portarà fred, pluja i neu aquests dies, especialment al voltant de Reis

  • La barreja de fred intens i precipitacions s'espera sobretot diumenge i dilluns

VilaWeb
01.01.2026 - 18:21
Actualització: 01.01.2026 - 19:40

La irrupció d’aire fred d’origen àrtic de la pertorbació Francis fa preveure pluja generalitzada i neu aquests dies. Els principals models coincideixen a dibuixar un canvi de patró clar, amb el final de l’estabilitat anticiclònica i l’entrada d’una dinàmica més hivernal.

Avui Francis s’ha començat a fer notar a l’Atlàntic oriental i a les Canàries, i arribarà al país el cap de setmana. Els models indiquen que entre diumenge i Reis hi pot haver un xoc entre aire fred i humitat. Aquest és el context que obre la porta a precipitacions generalitzades i a la neu, especialment a les zones de muntanya, però no solament aquí.

El Pirineu és l’indret amb més probabilitats de nevar amb força, amb cotes que podrien baixar si el fred acaba entrant amb prou intensitat. A l’interior del Principat i del País Valencià, sobretot al Maestrat, els models també preveuen neu.

A partir de dissabte augmentaran els núvols i arribaran les primeres pluges a les comarques del nord del País Valencià i al litoral sud del golf de València. Diumenge hi haurà pluges generals persistents al litoral i al sud del golf de València, amb vent fort de gregal i mar alterada amb onades de més de dos metres. El dia de Reis es preveu una entrada d’aire molt fred, amb nevades destacables a les comarques interiors del centre i del nord del País Valencià.

Al Principat i Catalunya Nord, la barreja de fred intens i precipitacions s’espera sobretot diumenge i dilluns, amb nevades als Pirineus durant aquests dies. També diumenge i dilluns s’esperen pluges a tota la meitat sud del Principat.

A les Illes, l’any ha començat amb temperatura negativa a punts de l’interior. Els valors mínims han baixat a -2,5 °C a Son Torrella, -1,2 °C a Lluc i -0,4 °C a Binissalem. Malgrat que demà i dissabte el temps serà més suau, es preveuen pluges diumenge i dilluns a tot l’arxipèlag, així com l’entrada d’una massa d’aire molt fred.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor