El tall a la R2 entre Sitges i Gavà se supleix amb 41.000 places de bus diàries fins diumenge 28

  • La Generalitat demana a la població que redueixi la mobilitat tant com sigui possible durant aquesta setmana complicada

VilaWeb
21.09.2025 - 08:38
Actualització: 21.09.2025 - 11:11

D’ençà d’aquest dilluns fins diumenge 28, el corredor ferroviari sud resta interromput entre Sitges (Garraf) i Gavà (Baix Llobregat) per obres a l’estació de Castelldefels (Baix Llobregat). Les obres d’ADIF han dut RENFE a desplegar un pla alternatiu de transport amb 55 autobusos que ofereixen 41.000 places diàries per a suplir l’afectació a la R2 Sud i a les línies regionals de la costa.

D’ençà de primera hora, a Sitges i Gavà circulen autobusos directes i semidirectes perquè els usuaris de Rodalia puguin continuar els trajectes. També hi ha autobusos des del Garraf, la platja de Castelldefels i Castelldefels. Quant als serveis regionals, el servei alternatiu per carretera és directe entre Cunit (Baix Penedès) i la Zona Universitària de Barcelona.

El secretari per a la Mobilitat i les Infrastructures de la Generalitat, Manel Nadal, ha demanat a la població que redueixi la mobilitat tant com sigui possible durant aquesta setmana complicada, segons que ha dit en un missatge a la xarxa X.

El dispositiu d’autobusos s’ha organitzat a la majoria d’estacions prop de l’edifici principal, llevat de Sitges, on la parada alternativa és al passeig de Vilafranca, a més de 400 metres de l’estació, i a Castelldefels Platja, on els autobusos paren al passeig Marítim, a tres carrers de l’abaixador.

El tall s’allargarà fins diumenge 28, que circularan trens en proves i sense viatgers, per garantir que dilluns 29 el servei es pugui fer amb normalitat, segons que diu l’operador ferroviari.

Per minimitzar el trasbals dels viatgers, RENFE ha contractat quaranta auxiliars nous d’informació i ha instal·lat cartells de gran format, cartelleria digital i reforçat la megafonia.

L’operador apunta que a la web Rodalia hi ha una taula amb el temps estimat de trajecte amb l’ús del tren i de l’autobús per al tram tallat, perquè els usuaris puguin calcular els efectes en els desplaçaments.

El tall del corredor sud el causa l’obra d’ADIF a l’estació de Castelldefels, on es reordena l’esquema de vies per separar el trànsit dels trens de Rodalia de les circulacions sense parada dels trens de mitjana i llarga distància i evitar interferències.

La previsió és que les vies 1 i 6 es destinin als trens que passen per l’estació, sigui amb parada o sense, i les vies 2 i 4 per als combois amb origen o destinació Castelldefels. La via 3 es reservarà per a l’estacionament de la maquinària de manteniment.

A més del nou esquema de vies, es construirà un pas inferior per travessar les andanes i millorar-ne l’accessibilitat.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor