Take-Two compra la catalana Social Point per 235 milions

  • El desenvolupador de videojocs estatunidenc Take-Two Interactive Software, propietari de Rockstar Games o 2K, ha anunciat la compra de la catalana Social Point, dedicada al desenvolupament de videojocs per a dispositius mòbils, per un import afegit de 250 milions de dòlars (232,5 milions d'euros), ha informat en un comunicat.

01.02.2017 - 18:43

NOVA YORK, 1 (EUROPA PRESS)

El desenvolupador de videojocs estatunidenc Take-Two Interactive Software, propietari de Rockstar Games o 2K, ha anunciat la compra de la catalana Social Point, dedicada al desenvolupament de videojocs per a dispositius mòbils, per un import afegit de 250 milions de dòlars (232,5 milions d’euros), ha informat en un comunicat.

La transacció preveu el pagament de 175 milions de dòlars (163 milions d’euros) en efectiu més un paquet accionarial de Take-Two, desenvolupador de títols com ‘Grand Theft Auto’ (GTA) o ‘NBA 2K’, valorat en 75 milions de dòlars (70 milions d’euros).

Social Point, amb seu a Barcelona, té una plantilla de 270 treballadors i va ser fundada el 2008 pels seus consellers delegats, Horacio Martos i Andrés Bou, i pel seu director de tecnologia, Marc Canaleta.

Títols de Social Point com ‘Dragon City’ o ‘Monster Legends’ acumulen més de 180 milions de descàrregues fins avui i figuren entre els 100 jocs mòbils amb me*s recaptació als Estats Units des del 2014. En aquest sentit, el 50% dels seus ingressos prové del mercat estatunidenc i el 90% d’ells es genera en plataformes mòbils.

Take-Two, que ha finançat l’operació amb el seu efectiu de caixa, estima que la companyia barcelonina disposa d’una “sòlida” línia de desenvolupament de jocs amb “apassionants” llançaments programats per als dos pròxims anys.

“Amb l’adquisició de Social Point, Take-Two ha diversificat encara més el seu negoci, ha ampliat la seva cartera de propietat intel·lectual i ha millorat significativament la seva posició al mercat de jocs mòbils gratuïts”, ha comentat el president i conseller delegat de Take-Two, Strauss Zelnick.

POTENCIAL DE CREIXEMENT A ÀSIA

“Social Point és un dels pocs desenvolupadors de jocs mòbils que té un historial provat de creixement d’ingressos i de desenvolupament de múltiples èxits”, ha afegit Zelnick, que espera que Take-Two rendibilitzi l’operació el 2018, ja que els títols de Social Point encara no han estat llançats al mercat asiàtic.

Per la seva banda, Martos i Bou es van mostrar “encantats” de formar part d’una companyia que comparteix el seu “compromís de qualitat i innovació”, per la qual cosa esperen ser part de l’èxit de Take-Two durant els pròxims anys.

A més, els fundadors de la companyia espanyola podrien rebre un pagament addicional de 25,9 milions de dòlars (24 milions d’euros) si Social Point compleix amb certs objectius operatius durant els dos anys posteriors al tancament de la transacció.

La xifra de negoci de Social Point va arribar als 90,8 milions de dòlars (84 milions d’euros) a l’exercici 2016 amb un resultat brut d’explotació en aquest període de 19,9 milions de dòlars (18,5 milions d’euros).

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor