El Suprem espanyol retorna a Barcelona la investigació contra activistes d’Arran per les pintades a la comissaria de Maó

  • La causa és per assetjament, danys i suposada pertinença a una organització criminal · La jutgessa de Maó sosté que els fets principals es van planificar a Barcelona

VilaWeb
Manifestants de Lleida porten fotografies dels diferents agents de la policia espanyola infiltrats en l'activisme d'arreu dels Països Catalans.
03.11.2025 - 17:47

El Tribunal Suprem espanyol ha deixat en mans d’un jutjat de Barcelona la investigació contra els activistes d’Arran que, el gener, suposadament van vandalitzar la comissaria de la policia espanyola a Maó, on treballava un agent menorquí que s’havia infiltrat en col·lectius independentistes catalans.

Segons que consta en una interlocutòria dictada recentment per la sala penal, es posa fi a les incerteses sobre quin òrgan judicial és competent per a instruir la causa contra sis persones acusades d’assetjament, danys i pertinença a una organització criminal.

Inicialment, el cas va recaure en el jutjat de primera instància i instrucció número 2 de Maó, que va fer les primeres diligències. Després, d’acord amb l’atestat de la policia espanyola, va demanar d’inhibir-se en favor del jutjat d’instrucció número 28 de Barcelona.

Va argumentar que els actes atribuïts es van planificar a Barcelona, i que els vídeos amb missatges amenaçadors contra l’agent també es van difondre des de la capital del Principat.

Per això, el jutjat menorquí considerava que els fets que podrien ser constitutius dels delictes d’assetjament i pertinença a organització criminal s’haurien comès a Barcelona, i a Maó només el de danys.

No obstant això, el jutjat de Barcelona va rebutjar la inhibició, al·legant que cap dels investigats resideix a Barcelona, i va elevar la qüestió al Suprem espanyol, que ara li ha tornat la investigació. Els magistrats fonamenten la decisió en el fet que Barcelona va ser la “base operativa” d’Arran i el lloc des d’on es van publicar els vídeos intimidatoris.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor