Som Mallorca elegeix Joan Lladó president i proposa una coalició amb el PI

  • El congrés constituent de la nova formació dretana aprova d’obrir converses amb el PI per intentar una coalició amb la qual presentar-se a les eleccions

VilaWeb
05.10.2025 - 00:41
Actualització: 05.10.2025 - 12:05

Som Mallorca ha fet el congrés constituent, durant el qual ha elegit la nova executiva del partit, encapçalada per Joan Lladó com a president.

Durant el congrés s’ha escollit la nova executiva, aprovada per unanimitat, amb el cent per cent dels vots. L’equip queda format per: Joan Lladó, president; Antoni Ensenyat, vice-president; Joan Josep Pasqual, secretari general; Aina Suau, secretària d’Organització; Albert Llabrés, secretari de Comunicació; Marc González, secretari de Joventut; Joan Pere Le Bihan, secretari d’Educació, Cultura i Llengua; Margarida Miquel, secretària d’Acció Política; Francesc Pérez, secretari de Sanitat i Política Social; Maria Pasqual, secretària de Política Econòmica; Gabriel Seguí, secretari de Política Municipal; i Serafí Lliteres, tresorer.

El congrés també ha aprovat per unanimitat una proposta de resolució que defensa la necessitat d’una coalició política transversal per a defensar els interessos de Mallorca i recuperar el poder polític. Aquesta resolució insta la direcció a començar converses per formar una Coalició per Mallorca amb el PI i més actors mallorquinistes.

Entre els objectius comuns de la futura coalició hi ha la defensa d’un nou model econòmic que superi la dependència del monocultiu turístic; la capacitat de decidir sobre el creixement poblacional i limitar la massificació; la recuperació de poder polític i fiscal per a gestionar aeroports, imposts, serveis públics i política migratòria; i la protecció del territori, l’habitatge i la cohesió social en benefici dels residents.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor