27.02.2026 - 12:56
|
Actualització: 27.02.2026 - 13:21
El director de TV3, Sigfrid Gras, ha assegurat que la direcció se sent legitimada per a fer els canvis que consideri necessaris per a avançar. A la Comissió de Control de l’Actuació de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) al parlament, Gras ha justificat la decisió de rellevar els responsables d’infantils dient que calia donar-hi “un nou impuls”. El director ha demanat paciència fins que s’hagi acabat el procés de selecció intern dels nous responsables per a conèixer el futur projecte.
Durant la comissió, els responsables de la CCMA han aplaudit que TV3 hagi tingut un gener amb la “millor audiència des de fa tres anys” i que 3Cat faci un nou rècord amb 23,6 milions de reproduccions.
La presidenta de la CCMA, Rosa Romà, ha celebrat que el 2025 es mantingués el lideratge de TV3, amb xifres de rècord, i que el 2026 hagi arrencat amb un gener molt bo.
Quant a l’opció informativa, Romà ha dit que el 3CatInfo a la televisió va tenir molt bons resultats, amb una cobertura de 4,4 milions d’espectadors únics i l’augment del consum de continguts informatius de 3CatInfo, que va ser d’un 24%.
Romà també ha dit que s’havien registrat més de 6,4 milions de reproduccions en consum en directe i a la carta i més de 500 milions de reproduccions a les xarxes socials entre el gener i el febrer.
Durant la sessió de control, el director de TV3 ha estat preguntat sobre la polèmica per un expedient informatiu que es va obrir a Xavier Valls. Gras ha dit que no es podia fer servir l’antena de la televisió per traslladar continguts personals dels professionals i que hi ha canals interns per vehicular les queixes.
Finalment, Vox i PP han acusat la direcció de TV3 d’emblanquir el vel islàmic, en referència a una peça d’un informatiu que parlava amb dones sobre el fet de fer-ne ús. Gras ha assegurat que el reportatge es va emetre en el context d’un debat parlamentari al congrés i que els informatius s’havien limitat a donar context. “No emblanquim res, ni anem a favor ni en contra de ningú”, ha dit.