25.03.2026 - 19:04
|
Actualització: 25.03.2026 - 20:48
Un jutjat contenciós administratiu de València ha estimat la demanda dels veïns i ha ordenat a l’ajuntament que adopti mesures per evitar que el soroll dels concerts a la Ciutat de les Arts i les Ciències vulneri els seus drets fonamentals.
La sentència estableix que el consistori haurà de prendre decisions com la revocació d’autoritzacions o la reubicació d’esdeveniments si cal per garantir aquests drets, fet que posa en risc l’organització d’esdeveniments ja programats com el Festival de les Arts (5 i 6 de juny), el Big Sound (26 i 27 de juny) i els festivals temàtics I Love Reggaeton València (29 de maig) i Love the 90s València (30 de maig de 2026).
El magistrat conclou que l’Ajuntament de València ha vulnerat els drets dels veïns de dos edificis situats a l’avinguda del professor López Piñero, davant el recinte on es fan els concerts.
La resolució, contra la qual no es pot recórrer, condemna també el consistori a indemnitzar els demandants amb 3.000 euros cadascun per danys morals.
En aquest sentit, recorda la jurisprudència existent, segons la qual l’exposició continuada a sorolls intensos constitueix per si mateixa un dany moral, pel malestar, el sofriment i la pèrdua de qualitat de vida que comporta.

