El sector agrari convoca una tractorada i una manifestació el 29 de gener a València contra les polítiques europees

  • Les organitzacions agràries denuncien els acords comercials, les retallades de la PAC i l’excés de burocràcia

VilaWeb
23.01.2026 - 17:55
Actualització: 23.01.2026 - 18:30

El sector agrari ha convocat una tractorada i una manifestació a València el 29 de gener per a protestar contra les polítiques europees que, segons que denuncien, fan perillar el futur del camp.

La mobilització és impulsada per l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA), la Unió Llauradora i Ramadera, la Coordinadora Camperola del País Valencià (CCPV-COAG) i la Unió de Xicotets Agricultors i Ramaders (UPA-PV), amb el suport de Cooperatives Agro-alimentàries de la Comunitat Valenciana.

Les entitats convocants fan una crida a agricultors, ramaders, empreses auxiliars, entitats de la societat civil i consumidors perquè se sumin a la protesta, que s’oposa als acords comercials de la Unió Europea signats sense reciprocitat —com el tractat amb Mercosur—, a les retallades de la política agrícola comuna (PAC), a l’excés de burocràcia i a les polítiques que, segons alerten, amenacen el futur del camp i de l’alimentació europea.

“No és un acte sol d’agricultors”, remarquen les organitzacions en un comunicat conjunt. Segons expliquen, hi està en joc la competitivitat i la viabilitat dels productors d’aliments, el paper del sector agroalimentari com a motor econòmic en termes d’ocupació i riquesa, i la preservació del territori. També adverteixen que “està en joc una Europa que no depengui d’aliments de fora”, que consideren menys segurs, més contaminants i, a llarg termini, més cars.

La manifestació començarà a les 10.00 davant la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), amb l’objectiu de reclamar “una solució justa i digna” per als agricultors afectats per la gota freda, les parcel·les dels quals passen a Domini Públic Hidràulic. També es reivindicaran els regadius i les infrastructures hidràuliques. El recorregut passarà per les Torres de Serrans i acabarà davant la delegació del govern espanyol, on els dirigents agraris faran parlaments.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor