SEAT planteja un ERO temporal per als 6.600 treballadors per l’aturada a causa d’un incendi

  • Companyia i sindicats també tenen sobre la taula treballar els dies 18, 19 i 20 de desembre per recuperar la producció

VilaWeb
ACN
26.11.2019 - 18:10

SEAT ha plantejat als sindicats que els dies no treballats per l’incendi al seu proveïdor Faurecia s’incloguin en un ERO temporal que afectaria 6.600 empleats, segons han explicat fonts de la companyia a l’ACN. Les mateixes fonts han indicat que es tracta d’una de les propostes que hi ha sobre la taula per tal de decidir ‘quina consideració han de tenir’ els dies que no s’han treballat. La decisió final es prendrà al llarg de la setmana. D’altra banda, també s’ha plantejat de treballar els dies 18, 19 i 20 de desembre, que en principi no eren de producció, per tal de recuperar els 8.800 vehicles que s’han deixat de fabricar fins ara. De moment, només s’ha pogut recuperar la producció en una de les línies i divendres es decidirà sobre la segona.

Els sindicats han refusat l’expedient temporal de regulació d’ocupació (ERTE) i han defensat que el més lògic seria decretar una ‘aturada tècnica’ i recuperar la producció de 6.600 cotxes del 18 al 20 de desembre. El secretari general de la Secció Sindical de CCOO de SEAT, Rafa Guerrero, ha explicat a l’ACN que aquest procés no tindria conseqüències greus pels treballadors de les fàbriques de la companyia automobilística, amb un alt percentatge de plantilla amb un contracte fix, però sí que afectaria els 70.000 treballadors de les empreses proveïdores. El sindicalista ha apuntat que l’ERO temporal té un impacte negatiu per les persones que s’estan a punt de jubilar o que tenen contractes temporals i precaris.

‘Un ERTE interromp la prestació de desocupació, en una plantilla amb més d’un 90% de treballadors fixos això no suposa un problema perquè hi ha temps per recuperar-ho però en les empreses proveïdores hi ha molta rotació’, ha assenyalat. Un altre argument en contra de l’ERO temporal que ha esgrimit el representant de CCOO és que, en aquests processos, és l’administració pública qui assumeix el salari que cobren treballadors mentre no es reprèn la producció. En canvi, si es decreta una aturada tècnica l’encarregat de pagar aquest percentatge del sou és l’empresa. Guerrero ha defensat que SEAT té recursos suficients per afrontar un escenari com aquest sense acudir a les arques de les institucions.

Els sindicats consideren que la producció de les tres línies es podrà reprendre a mitjans de la setmana que ve. El divendres s’ha convocat una altra reunió del comitè de directius i treballadors que fa seguiment de la situació.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any