25.01.2017 - 19:39
BARCELONA, 25 (EUROPA PRESS)
La vicepresidenta del Govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, i la líder de C’s a Catalunya, Inés Arrimadas, es reuniran l’1 de febrer a les 16.30 hores a la Moncloa, han explicat a Europa Press fonts coneixedores de la reunió.
La trobada s’ha tancat després que la líder de la formació taronja demanés una reunió al Govern espanyol el mateix dia de la Conferència de Presidents del 17 de febrer, quan el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, va decidir absentar-se.
Arrimadas acudeix com a líder de l’oposició a Catalunya per abordar els temes que es van tractar a la Conferència de Presidents i “per donar veu als catalans”; una veu que C’s considera que va quedar òrfena en aquesta trobada per l’absència del president.
La líder de C’s a Catalunya va explicar el 17 de gener que el seu grup havia esperat fins a l’últim moment abans de demanar la reunió a l’Executiu central: “Li hem donat una oportunitat (a Puigdemont) fins a l’últim minut, però la seva irresponsabilitat va més enllà de la nostra prudència”, ha explicat Arrimadas, que ja ha rebut data i hora per a la cita.
L’última reunió pública entre la líder de C’s a Catalunya i la vicepresidenta va ser el 7 de desembre a la seu de la Delegació del Govern espanyol a Barcelona, un dia en el qual Santamaría també es va citar amb el líder del PSC, Miquel Iceta.
Després d’aquella trobada, Arrimadas va valorar positivament que existia voluntat del Govern espanyol per dialogar amb la Generalitat, però també li va demanar “propostes i mesures concretes” per solucionar els problemes reals dels catalans.