Rosa Romà: “No matem TV3 i Catalunya Ràdio, són marques que volem mantenir”

  • L’estrena de la nova oferta informativa de 3Cat aplega 2,8 milions d’espectadors a la televisió la primera setmana

VilaWeb
26.09.2025 - 12:18
Actualització: 26.09.2025 - 12:37

L’aparició de la marca 3CatInfo, que aplega tots els serveis informatius de la CCMA, ha despertat algunes perspicàcies, pel temor que 3Cat esborri les marques ja existents i molt conegudes pels ciutadans. Davant d’això, la presidenta de l’ens, Rosa Romà, ha dit al parlament que la direcció dels mitjans públics no “mata TV3 i Catalunya Ràdio”, sinó que són marques que volen mantenir. Ha remarcat que la marca 3Cat ha substituït la de la CCMA i que va més enllà dels canals tradicionals de distribució. Ha garantit que 3Cat conviurà perfectament amb TV3, Catalunya Ràdio i altres marques.

Segons que ha informat, la nova oferta informativa ha reunit 2,8 milions d’espectadors la primera setmana als Telenotícies, Matins i Més nit. També ha destacat que l’audiència dels canals de 24 hores de ràdio i televisió ha crescut d’un 17% i un 11%, respectivament.

L’estrena, tanmateix, ha rebut nombroses crítiques a la xarxa per l’accessibilitat visual de l’espai del temps dels TN. Romà ha dit que la nova oferta informativa havia superat auditories d’accessibilitat d’una empresa externa i de la Generalitat, però ha reconegut, però, que hi havia marge de millora, com la rectificació dels mapes a la secció de “El Temps”, i la mida dels rètols. El director de TV3, Sigfrid Gras, ha afegit que s’han introduït “correccions” perquè el nou mapa del temps “no ha tingut l’èxit esperat”. Tot i això, ha dit que, en general, els nous informatius “han estat molt ben rebuts”.

Pel que fa a la hibridació del format televisiu i el radiofònic, Romà ha assegurat que no volen “precipitar-se a fer res que perjudiqui la qualitat informativa”. Ha aclarit que abans es treballarà amb els treballadors i es valorarà si s’implementa o no. Ha destacat també que les redaccions d’informatius de ràdio i televisió es coordinen millor per “sumar esforços”.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor