RENFE deixarà de tenir el monopoli del transport ferroviari de passatgers a l’estat espanyol. A partir del 10 de maig, coincidint amb la fi de l’estat d’alarma, començaran a operar els trens d’alta velocitat de la companyia Ouigo. Propietat de l’operador francès SNCF, es tractarà d’un servei de baix cost.

La nova companyia d’alta velocitat, la primera a operar en el marc de la liberalització del transport a l’estat espanyol, tindrà un total de deu sortides diàries que uniran Madrid i Barcelona en 2 hores i 30 minuts. La línia inclourà parades a Saragossa i Tarragona. Els bitllets parteixen d’un preu de 19 euros el trajecte entre Barcelona i Madrid. Estan disponibles a la web que ofereix versió en català.

A banda les quatre destinacions actuals, s’hi afegiran probablement amb vista a final d’any o bé el 2022, València i Alacant, aquesta última des de Madrid. Ho va assenyalar la directora general d’Ouigo a l’estat espanyol, Hélène Valenzuela, que pretén una ampliació progressiva del servei.

On no arribarà al servei, almenys de moment, és a Perpinyà, ni per part de RENFE ni d’Ouigo a l’estat francès. De manera que Catalunya Nord continuarà connectada amb el sud del país únicament amb l’AVE.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.