Puigdemont, disposat a debatre cara a cara amb Rajoy sobre el referèndum al Congrés

  • Rebutja anar a la cambra baixa "per participar en una maniobra d'escarn" i rebuig a la votació

VilaWeb
04.06.2017 - 11:00

Rebutja anar a la cambra baixa “per participar en una maniobra d’escarn” i rebuig a la votació

BARCELONA, 3 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha dit estar disposat a realitzar un cara a cara al Congrés dels Diputats amb el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, per explicar la celebració del referèndum, però ha rebutjat acudir a la cambra baixa si és “per participar en una maniobra d’escarn” i d’un nou rebuig de les Corts a la votació, que ha xifrat en 18 ocasions en el passat.

A l’avanç d’una entrevista del periòdic ‘Ara’ que ha avançat aquest dissabte i que ha recollit Europa Press, ha assegurat que ha proposat en diverses ocasions a Rajoy realitzar aquest debat: “Amb tot aquell que vulgui saber per què hem arribat fins a aquí, estic disposat, encantat, de debatre-ho”.

LA PREGUNTA NO INDUIRÀ A ENGANY

Preguntat per la pregunta que preveu plantejar en el referèndum, la data del qual encara es desconeix, ha afirmat que “serà clara i ningú que la llegeixi es veurà en cap tipus d’engany”.

“Sabrà el que està votant quan voti ‘sí’ o ‘no’, i sabrà també a què està renunciat quan decideixi no votar”, ha afegit Puigdemont.

EL GOVERN A LA PRESÓ

Així mateix, ha considerat un disbarat i un deliri que el Govern pugui acabar a la presó per liderar el procés independentista, encara que ha reconegut que pot haver-hi qui aquesta idea “en les seves nits humides el posi especialment motivat”.

“És l’ensulsiada del propi Estat espanyol haver d’arribar a aquestes conseqüències perquè hem organitzat un referèndum”, ha valorat.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor