Puigdemont creu que el Consell d’Europa avisa que Espanya “no va bé” amb la reforma del TC

  • Aposta per un Estat català modern enfront d'els qui "es tanquen en la seva closca"

VilaWeb
11.03.2017 - 19:51

Aposta per un Estat català modern enfront d’els qui “es tanquen en la seva closca”

BARCELONA, 11 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha valorat aquest dissabte l’informe de la Comissió de Venècia del Consell d’Europa que demana millores a la reforma del Tribunal Constitucional duta a terme durant la X legislatura espanyola i l’ha considerada un toc d’atenció a Espanya.

“Els diu que per aquest camí modernofòbic, de confondre la separació de poders i de voler atorgar al TC unes capacitats que la majoria de països europeus no li atorguen, no van bé”, ha valorat des del Teatre Principal de Vilanova i la Geltrú (Barcelona), on ha participat al XIX Congrés de la JNC –les joventuts del PDeCAT–.

Puigdemont ha reivindicat la construcció d’un Estat català adaptat als reptes de la societat moderna enfront “els qui, quan veuen desafiaments de la modernitat, es tanquen a la seva closca”, ha continuat.

Ha criticat que l’Estat, “quan les coses es posen difícils, comença verbalizar conceptes com el 155, el 116, l’estat d’excepció, d’alarma o de setge”, aspectes que creu que no haurien de formar part del debat polític.

“Davant aquests que miren als desafiaments del futur amb la mentalitat de l’estat de setge o d’excepció, nosaltres ens disposem a construir un estat excepcional”, ha afirmat, i ha animat els membres de la JNC a treballar pensant en el futur i a transmetre aquest esperit a la seva generació.

XARXES SOCIALS

Puigdemont ja havia celebrat en el seu compte de Twitter el sentit del document del Consell d’Europa, sobre el qual ha opinat que “Europa, per primera vegada, planta cara a Espanya”.

També s’ha posicionat sobre l’informe consultiu el conseller d’Afers Exteriors de la Generalitat, Raül Romeva, que en un missatge a la mateixa xarxa social recollit per Europa Press ha publicat: “Europa reclama al Govern espanyol que el Tribunal Constitucional sigui… constitucional”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor