Puigdemont creu que “caldrien deu transicions” per garantir una regeneració de l’Estat

  • El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha assegurat aquest dijous "que caldrien deu transicions, sense els seus corresponents 23-F, per poder mirar de tenir una mica d'esperança en una regeneració" de l'Estat.

VilaWeb
20.07.2017 - 09:44

BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha assegurat aquest dijous “que caldrien deu transicions, sense els seus corresponents 23-F, per poder mirar de tenir una mica d’esperança en una regeneració” de l’Estat.

En una entrevista a Rac 105, recollida per Europa Press, ha considerat “indecent” i un abús que el Tribunal de Comptes hagi decidit activar el nomenament d’un instructor perquè practiqui diligències i procedeixi a l’obertura d’una investigació per dilucidar responsabilitats per la consulta sobiranista del 9 de novembre del 2014.

Puigdemont ha opinat que “és terriblement injust, és un abús i un senyal de quina és la qualitat democràtica de l’Estat espanyol que els quatre del 9N –Artur Mas, Joana Ortega, Irene Rigau i Francesc Homs– hagin de ser perseguits per les seves idees i el seu compromís democràtic i hi hagi qui els vulgui perjudicar en la seva vida personal”.

“Si davant la greu arbitrarietat i els abusos encara hi ha qui pensa que és millor seguir en un Estat que tracta així la seva gent que no fer-ne un altre des de bases democràtiques evidentment que hi ha un problema”, ha indicat.

Ha afirmat que “l’única cosa que pot impedir el referèndum és que no vagin els catalans a votar” i ha reiterat que l’1-O hi haurà urnes, i sobre els Mossos d’Esquadra, ha assegurat que són servidors públics i han de garantir la seguretat de la gent.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Fer-me'n subscriptor