05.10.2025 - 18:50
|
Actualització: 05.10.2025 - 22:04
Milers de mallorquins han sortit avui als carrers de Palma per manifestar-se en suport de Palestina. És la segona protesta de la setmana; dijous un miler de persones també van sortir a reclamar la fi del conflicte.
La protesta coincideix, avui, amb l’anunci del retorn de 29 integrants més de la Global Sumud Flotilla, que ja volen cap a Madrid. Alguns s’enlairaran després fins a Barcelona. Entre aquests activistes n’hi ha dels Països Catalans, però no hi seran les dues membres de Podem a les Illes, Lucía Muñoz i Alejandra Fernández, que s’han negat a signar el document de la deportació, atès que això implica de reconèixer que havien entrat il·legalment en territori israelià. A més, totes dues han començat una vaga de fam, com van anunciar que farien si les detenien.
Palma crida per Palestina.
RESISTIR ÉS EXISTIR 🇵🇸🇵🇸🇵🇸 pic.twitter.com/wIxTO3JmX3— C. Inès Perelló (@PerelloInes) October 5, 2025
La marxa de Palma ha sortit de la plaça de Francesc Garcia i Orell, coneguda per plaça de les Columnes. Des de les 18.00, han passat pel carrer de la Ciutat, pel carrer de Nuredduna, per l’Avinguda Alexandre Rosselló, per la Porta Pintada, pel carrer d’Oms, per la Rambla, pel carrer de la Unió, pel Born i per carrer de la Constitució.
Mallorca per Palestina, Ciutadans per Palestina i més entitats han tornat a exigir la ruptura total de les relacions amb Israel i han mostrat suport a tots els integrants de la Global Sumud Flotilla que encara són detinguts en territori israelià.
Abans del començament de la mobilització, la portaveu de Mallorca per Palestina, Laura Camargo, ha explicat que es tornen a manifestar per demanar una ruptura total de les relacions amb Israel, que considera que no té gens de respecte pels drets del poble palestí d’existir i resistir. “Però també sense gens de respecte pels drets humans de molta gent que ha anat amb flotilles a la zona per intentar trencar el bloqueig absolutament inhumà a Gaza, que va en contra del dret internacional”, ha afegit.
Per això, Mallorca per Palestina ha mostrat suport a la resistència en un moment tan complex com aquest a Gaza, després del ‘Pla Trump’ i d’un alto-el-foc que consideren que ha estat una mentida.
El portaveu de Ciutadans per Palestina, Frederic Guillem, ha emfasitzat que la mobilització a Palma se suma a totes les protestes d’aquests dies al país i arreu del món, i ha remarcat que la solidaritat amb Palestina transcendeix països i classes socials. Segons que ha dit, en totes aquestes protestes la protagonista és la societat civil.
Guillem ha subratllat que no volen cap mena de relació amb l’entitat sionista, a qui atribueixen la mort de més de 600.000 persones, segons alguns estudis, i considera que no es pot restar impassible enfront d’aquesta barbàrie.
El portaveu també ha volgut recordar que s’oposen a l’OTAN i al portaavions USS Gerald R. Ford, que ara és al port de Palma.
Segons que ha apuntat, els manifestants volen un embargament real d’armes a Israel i la ruptura de relacions en tots els àmbits perquè això que passa “no pot quedar impune”.