31.08.2025 - 22:00
Aquest dimarts, 2 de setembre, a les 19.00, a la llibreria Ona de Barcelona (carrer de Pau Claris, 94) es farà la presentació del llibre Tres dies d’agost, del cap de redacció de VilaWeb Josep Nualart Casulleras. L’acte consistirà en una conversa entre l’autor i el periodista Xavier Grasset, a propòsit del primer aniversari del retorn fugaç de l’exili del president Carles Puigdemont: en què va consistir aquell dispositiu d’entrada i sortida que va burlar tots els cossos policíacs de l’estat i els serveis secrets? On som avui políticament, un any després?
Tres dies d’agost ha estat un dels llibres més venuts durant aquest mes d’agost; segons les dades del Gremi d’Editors de Catalunya, ha estat el segon més venut de no-ficció durant les tres primeres setmanes del mes.
Es tracta de la crònica més acurada dels fets del 8 d’agost de l’any passat. El llibre relata la tensió personal i política dels protagonistes durant aquells dies i, mitjançant l’aportació de testimonis excepcionals i protagonistes directes que han parlat per primera vegada dels fets, reconstrueix com es va preparar i fer l’operació d’entrada i sortida de Puigdemont.
Aquest mes de setembre hi haurà més presentacions del llibre, a Amer, el divendres 12, al Casal Parroquial, amb la participació de l’historiador Xavier Díez; i el dijous 25, a les 19.30, a la Biblioteca Pública de Tàrrega.
Tres dies d’agost és el primer títol dels Llibres de VilaWeb, la col·lecció de llibres periodístics que s’ha estrenat tot coincidint amb la celebració dels trenta anys del diari. L’ha seguit Els morts de Mazón, de la cap de redacció del diari Esperança Camps, i enguany també es publicaran Contra el silenci i la impunitat, de Xavier Montanyà, i Entendre els mapes, de Vicent Partal.