PP, Vox i Junts tomben la llei proposada per Sumar amb l’objectiu de crear una oficina anticorrupció

  • El PSOE i Sumar reben un nou revés al congrés, on Junts torna a votar amb PP i Vox

VilaWeb
17.09.2025 - 00:45
Actualització: 17.09.2025 - 07:34

El PP, Vox i Junts han tornat a unir els vots al ple del congrés espanyol per tombar la presa en consideració de la proposició de llei presentada per Sumar per crear l’Oficina de Prevenció de la Corrupció. Aquesta nova derrota del govern de coalició, format pel PSOE i Sumar, arriba després que la setmana passada les mateixes formacions (PP, Vox i Junts) frenessin la tramitació de la llei per reduir la jornada laboral a 37,5 hores, promoguda pel departament que encapçala la vicepresidenta Yolanda Díaz.

Tots els socis d’investidura han donat suport a la proposta, excepte Junts, que hi ha votat en contra, mentre que el diputat d’Unió del Poble Navarrès, Alberto Catalán, s’ha abstingut.

Sumar proposava de crear un nou organisme de dret públic amb personalitat jurídica pròpia, independència orgànica i funcional i plena capacitat d’actuació per acomplir els seus fins. Aquest organisme tenia com a objectiu prevenir, detectar, investigar i eradicar la corrupció, el frau i l’ús o destí il·legal de fons públics, així com qualsevol aprofitament irregular derivat de conductes amb conflicte d’interès o l’ús indegut d’informació pública en benefici privat.

A més, l’Oficina havia de fomentar valors i principis d’integritat pública, promoure una cultura de bones pràctiques i impulsar el bon govern entre la ciutadania. També volia fer front a la corrupció en el disseny, execució i avaluació de polítiques públiques i actuacions administratives.

La proposició incloïa un règim sancionador amb infraccions lleus, greus i molt greus, un sistema de prescripció de sancions i la creació d’un Registre Central d’Infraccions, dependent del ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor