El PP s’avé a negociar amb el PSOE la renovació del TC que ha de rellevar Conde Pumpido

VilaWeb
18.08.2025 - 16:52
Actualització: 18.08.2025 - 17:56

El PP es mostra disposat a pactar amb el PSOE la renovació parcial del Tribunal Constitucional espanyol que s’hauria de fer abans de final d’any per rellevar-ne quatre membres, entre els quals hi ha el president, Cándido Conde-Pumpido. Els populars remarquen que no volen que Conde-Pumpido continuï “parapetat” al capdavant de la institució.

En una conferència de premsa a la seu del partit, la portaveu parlamentària Ester Muñoz ha dit que el PP sempre havia complert els terminis, i ha donat a entendre que estaven disposats a negociar amb els socialistes aquesta renovació, que correspon al senat espanyol i que s’hauria de fer efectiva abans d’acabar l’any.

Muñoz ha dit que primer calia veure quin era el plantejament que feia Conde-Pumpido i que el PP no permetria pas que continués. “Per tant, si la idea del govern és parapetar-lo al Tribunal Constitucional, que no comptin amb nosaltres”, ha reblat.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor