24.02.2017 - 17:41
BARCELONA, 24 (EUROPA PRESS)
El secretari general de Podem a Catalunya, Albano Dante Fachin, ha demanat que tots els partits i persones implicats en la construcció del nou projecte polític dels ‘comuns’ ho facin “col·lectivament” i renunciant a protagonismes.
Ho ha explicat en una anotació en el seu blog recollit per Europa Press, on ha analitzat: “No som millors que ningú i ja s’ha demostrat prou: o les decisions les prenem col·lectivament o ens equivocarem per més bons desitjos que compartim”.
En el procés de construcció d’aquest nou subjecte polític estan participant ICV, EUiA, Podem, Equo i BComú, el partit de l’alcaldessa Ada Colau, i la previsió és que estigui llest per a principis del mes d’abril.
Fachin ha negat que Podem vulgui “controlar” aquest procés de confluència i ha assegurat que aposta per fer-ho a través d’una participació oberta per empoderar les classes populars i treballadores.
El també diputat de SíQueEsPot al Parlament admet que el procés de construcció d’aquest subjecte polític “és complex, no fa falta amagar-ho”, ja que inclou diverses organitzacions amb les seves respectives singularitats.
Fachin ha defensat que l’èxit del partit dels ‘comuns’ també ho serà d’aquells que volen canviar “realitats intolerables” com la pobresa energètica, les llistes d’espera i l’atur, entre altres.
“Si de debò volem canviar aquestes realitats intolerables hem de tenir les millors eines. I les millors eines només les pot construir la gent”, argumenta el dirigent de Podem.
A més, reivindica el pes de Podem en l’àmbit espanyol assegurant que l’organització és responsable de “provocar un dels terratrèmols més grans que hagi sofert el mapa polític en les últimes dècades” i ha reivindicat els resultats del congrés de Vistalegre II.