Perden la comunicació amb la nau Hakuto-R després de provar d’aterrar a la Lluna

  • La missió japonesa era la primera d'àmbit privat que provava d'arribar al satèl·lit

VilaWeb
25.04.2023 - 20:15

La missió japonesa Hakuto-R que havia d’aterrar avui a la superfície lunar no s’ha posat en contacte de moment amb el centre de control a la Terra, de manera que ara com ara la situació de la sonda privada és incert.

La nau lunar, desenvolupada per l’empresa Ispace, hauria d’haver arribat al seu destí a les 18.41 segons el compte enrere que es podia veure en la retransmissió en directe, i era previst que el senyal pogués trigar uns minuts a ser rebut. Tot i això, fa hores que s’ha perdut connexió amb l’enginy.

L’empresa va informar uns vint minuts més tard que tenien comunicació amb la nau fins a moments abans de l’aterratge, però finalment es va perdre. “No podem concretar l’aterratge”, va dir un portaveu.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor