03.02.2017 - 11:52
MADRID, 3 (EUROPA PRESS)
El diputat basc i aspirant a la Secretaria General del PSOE Patxi López ha assegurat aquest divendres que es presenta a les primàries amb l’objectiu d’unir el partit i, per això, ha assegurat que per part seva no vol “enfrontar uns militants amb uns altres” ni “cercar un xoc de legitimitats entre diferents formes d’elecció i de decisió”, perquè l’Executiva i el Comitè Federal han de tenir “capacitat i competències clares per adoptar les decisions que els corresponen i per rendir comptes sobre elles”.
Així ho ha defensat López en un esmorzar informatiu organitzat per Nova Economia Forum, al que han assistit, entre uns altres, el president del PSOE de Madrid, Manuel Robles, i la seva secretària general, Sara Hernández, així com els portaveu socialistes en l’Assemblea de Madrid, Ángel Gabilondo, i l’Ajuntament de la capital, Purificación Causapié.
També han estat la secretària general del PSE, Idoia Mendia, i el líder del PSOE a Múrcia, Rafael González Tovar, a més de la diputada per Barcelona Meritxell Batet. L’únic membre de la Gestora que ha acudit ha estat el balear Francesc Antich.
L’exlehendakari ha lamentat el “drama intern de divisió” que ha viscut el PSOE en els últims temps i ha defensat que d’aquesta crisi només pot sortir passant pàgina i obrint un “nou temps” en el qual tot el partit estigui unit i que pugui “deixar enrere” el “xoc de trens”.
“NINGÚ ÉS REFERENT DE LA MILITÀNCIA EN EXCLUSIVA”
Ara, ha dit, es tracta que els militants triïn el seu líder i, per això, ha rebutjat parlar del que implica el suport de les “baronies” a cada candidatura, perquè això “és molt antic”. De la mateixa manera, ha defensat que “no hi ha ningú que sigui el referent de la militància de manera exclusiva”, un missatge que s’ha entès dirigit l’ex-secretari general Pedro Sánchez per erigir-se com el candidat de les bases.
Però López ha llançat més missatges al que fos el seu company i cap en la dirección del PSOE. Un d’ells ha estat la defensa de la legitimitat dels òrgans de direcció del partit enfront de la capacitat de decisió de les bases, que també ha defensat.
Preguntat per la proposta de Sánchez de consultar els militants qualsevol acord de formació de Govern, el diputat biscaí ha reblat que “ningú pot cercar un xoc de legitimitats” entre militants i direcció.
López ha defensat la consulta directa la militància per triar el secretari general, recalcant que “ningú pot anar cap a enrere en això”, i ha apostat per fer-ho també en moments “d’especial importància, incertesa i divisió”.
Però, a continuació, ha reblat que “una direcció no pot fer desistiment de la seva responsabilitat”, perquè és el Comitè Federal el que ha de “dirigir el partit”, i no es pot “estar fent plebiscits tots els dies”. “Ens convertiríem en una altra cosa que no és un partit”, ha dit.