06.03.2026 - 14:30
|
Actualització: 06.03.2026 - 15:15
La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha assegurat que la setmana vinent es restablirà la normalitat horària en els trens de gran velocitat entre Figueres i Barcelona després de setmanes de retards constants. Segons que ha explicat, els retards es devien al fet que els trams amb limitacions de velocitat alteraven les rotacions dels maquinistes i acabaven repercutint en els usuaris.
Paneque ha dit que el departament havia pogut resoldre aquests problemes i que això permetria que, a partir de la setmana vinent, els combois deixin d’acumular retards. En canvi, ha admès que encara no s’havia pogut concretar un augment de places ni de freqüències, com demanen els usuaris, igual que passa a Lleida. Sobre això, ha qualificat la demanda de justa i ha dit que el govern hi continuava treballant.
Sobre el calendari per a incrementar places o freqüències, Paneque ha evitat de fixar-ne cap. Sobre Rodalia, també ha explicat que preveia que aquests dies vinents o les setmanes vinents es recuperi el servei entre Blanes i Maçanet-Massanes (Selva), que ara es cobreix amb un autobús llançadora.
A més, ha dit que es mantenia la inversió a la línia R11, sobretot en el tram entre Figueres i Portbou (Alt Empordà), i ha assenyalat que era la xarxa a la qual es destinaven més recursos.
Finalment, Paneque ha celebrat que el 16 de març s’obrirà tota la línia R4 sense interrupcions. El restabliment arriba després de setmanes d’alteracions i de restriccions per les obres executades arran de l’accident ferroviari de Gelida del 20 de gener.

