Els pagesos del tall de la AP-7: “Marxarem amb el cap alt o perquè ens atonyinen”

VilaWeb
Tall dels pagesos a l'AP-7 contra l'acord entre la UE i Mercosur (fotografia: Berta Artigas / ACN)
11.01.2026 - 13:42
Actualització: 11.01.2026 - 20:15

Els pagesos gironins han exigit avui “fets tangibles” a la Conselleria d’Agricultura per a desconvocar el tall que mantenen a la AP-7. Jordi Ginabreda, portaveu de Revolta Pagesa a les comarques gironines, ha advertit: “Marxarem amb el cap alt perquè hem aconseguit alguna cosa, o perquè vénen i ens atonyinen.”

Aquest representant ha insistit que no s’aixecarà “cap tall” sense una solució “que tingui contingut” i no simplement “amb una promesa”, i ha afegit que les protestes no tenen de moment data de finalització.

Per ara, i en coordinació amb els Mossos d’Esquadra, els pagesos han aixecat temporalment el tall que mantenien a la N-II des d’ahir. Indiquen que deixaran passar vehicles almenys fins a primera hora de la tarda.

Ginabreda ha recordat al ministre espanyol d’Agricultura, Luis Planas, que “ha d’entendre” que té “la principal artèria de comunicació amb Europa tallada” –ha dit, en al·lusió a la AP-7, que enllaça amb l’estat francès– i també blocat el port de Tarragona.

Ginabreda ha recordat que l’any passat es van retirar dels talls amb un acord signat, però que encara avui té punts pendents de compliment. Insisteixen que no volen transmetre “decepció i cap cot”, sinó continuar pressionant l’administració perquè atengui el sector.

Aquest moviment, que el setembre del 2024 es va constituir com a Gremi de la Pagesia Catalana, afronta el quart dia de protestes a les carreteres catalanes contra l’acord entre la UE i Mercosur, que es preveu de signar el 17 de gener. “No podem marxar d’aquí a canvi d’una reunió. Això són futuribles, i les reunions ja les tenim ara. Hem de marxar d’aquí amb alguna cosa palpable, amb algun benefici per al sector”, ha afegit Ginabreda.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor