24.01.2017 - 16:02
JERUSALEM, 24 (EUROPA PRESS)
El primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, i el seu ministre de Defensa, Avigdor Lieberman, han aprovat la construcció de 2.500 nous habitatges a Cisjordània, i han advertit que no posaran final a aquesta mena d’iniciatives.
La majoria de les 2.500 habitatges autoritzades aquest dimarts seran construïts en assentaments que ja existeixen, mentre que un centenar corresponen a Beit El, un enclavament que, segons els mitjans israelians, ha rebut fons de Jared Kushner, gendre i assessor del nou president dels Estats Units, Donald Trump.
“Anem a recuperar la vida normal a Judea i Samaria”, ha dit Lieberman, en al·lusió a la zona de Cisjordània annexionada a Israel des del 1967, informa el diari ‘The Jerusalem Post’. Netanyahu ja havia avançat dilluns als principals membres del Govern que es reprendrien les construccions, segons fonts esmentades per ‘Haaretz’.
L’executiu israelià desatén així les pressions de gran part de la comunitat internacional, inclosa l’ONU. L’anterior Administració nord-americana, liderada per Barack Obama, també es va sumar a aquestes crítiques, que previsiblement rectificarà ara Trump.

