09.03.2017 - 13:02
BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)
Nestlé Espanya va registrar vendes per 2.098 milions d’euros el 2016, un 0,6% menys que l’any anterior en termes comparables, per l’evolució de les exportacions, que van créixer un 4% en volum però van decréixer un 7,5% en valor, ha informat la multinacional en un comunicat.
La companyia ha atribuït la caiguda de les vendes a l’exterior a la baixada dels preus de venda a les societats del grup destinatàries de les seves exportacions.
Les exportacions van representar un 27% de les vendes totals i es van situar en 565 milions d’euros, mentre que les vendes en el mercat espanyol van ser de 1.533 milions d’euros, un 2,1% més en termes comparables.
Els països de destinació de les vendes a l’exterior van ser 72 de tot el món, concentrant-se el 73% de les exportacions en 10 països: França, Portugal, Regne Unit, Suïssa, Alemanya, Itàlia, Polònia, Grècia, Bèlgica i Sud-àfrica.
Per zones, Europa va absorbir el 80% del total de les exportacions a més mercats, seguida des de lluny per Amèrica amb un 6%, Àfrica amb un 5%, Orient Mitjà amb un 5%, Àsia amb un 4% i Oceania.
INVERSIONS DE 104 MILIONS
Les inversions es van incrementar un 73% respecte a l’any anterior i van aconseguir els 104 milions d’euros, en la seva major part destinades a l’àmbit de la producció –Nestlé té deu fàbriques a Espanya–, amb 95 milions –destacant les dotacions per a Girona i La Penilla (Cantàbria)–, mentre que 9 milions van ser per a l’àrea d’administració, vendes i tecnologies de la informació.
La companyia ha destacat que el 2016 va mantenir els preus de venda i que la innovació va aportar un 14% a la xifra de negocis, destacant pel seu dinamisme les gammes de cafès, pizzes congelades i aliments infantils.
El conjunt de la Regió Ibèrica, que comprèn els mercats espanyol i portuguès, va millorar els resultats el 2016 creixent un 2,7% en vendes en termes comparables, i amb una xifra de negocis agregada de 2.563 milions d’euros.
La Regió Ibèrica segueix estant entre els primers mercats de Nestlé a nivell mundial, ha assenyalat la multinacional suïssa, que el 2016 va celebrar el seu 150è aniversari i és present a 189 països.