28.02.2026 - 20:36
El moviment per l’habitatge s’ha manifestat a la plaça Sant Jaume de Barcelona per protestar contra la caiguda de la moratòria dels desnonaments al congrés espanyol, votat conjuntament per Junts, el PP i Vox aquesta setmana.
La concentració ha aglutinat un miler de persones, ha començat a les 18.30 i ha acabat vora les 20.00, amb alguns manifestants llençant a terra les tanques que protegien el Palau de la Generalitat.
En declaracions als mitjans, el portaveu del Sindicat de Llogateres, Enric Aragonès, ha lamentat que els vots en contra de Junts, PP i Vox provocaran una “allau de desnonaments de famílies vulnerables mai vista”. Per la seva banda, la portaveu de la COSHAC, Marta Espriu, ha criticat que la dreta s’hagi posicionat “al costat de la patronal”.