Motor.- Seat revela la cinquena generació de l’Ibiza, que sortirà a la venda el juny

  • El nou model és més ampli i estarà disponible només com a cinc portes

VilaWeb
31.01.2017 - 20:01

El nou model és més ampli i estarà disponible només com a cinc portes

BARCELONA, 31 (EUROPA PRESS)

Seat ha revelat aquest dimarts a Barcelona i en primícia mundial la nova generació de l’Ibiza, la cinquena del model més longeu de la història de l’automobilística de Martorell (Barcelona), que sortirà a la venda el juny i només estarà disponible amb carrosseria de cinc portes.

La presentació ha estat en un esdeveniment al centre comercial Arenas de Barcelona, que ha reunit una selecció de més de 200 mitjans de comunicació nacionals i internacionals, on el president de la companyia, Luca de Meo, ha destacat que l’Ibiza és “més que un cotxe” per a Seat, ja que ha afirmat que la primera generació d’aquest model va definir l’ADN de l’automobilística.

“No seriem aquí sense l’Ibiza”, ha sostingut De Meo, que ha confiat que el nou Ibiza i l’Arona –el SUV petit que es vendrà a finals d’aquest any– actuaran com a acceleradors de la fase de creixement i de rendibilitat sostenible en què ha entrat Seat gràcies a l’èxit del León i de l’Ateca.

Aquest model serà el primer del Grup Volkswagen a estrenar la nova plataforma modular MQB A0, que permet una major flexibilitat de fabricació i una implementació robusta, ja que suporta diferents models i permet diferents tipus de carrosseria dins del mateix segment i es poden aconseguir diferents configuracions de distància entre eixos dins de la mateixa plataforma base.

Les inversions de Seat i les despeses d’R+D els últims anys han estat parcialment destinades a adaptar la línia 1 de la fàbrica de Martorell a la nova plataforma, que permetrà fabricar un model amb més espai interior, ja que ha guanyat 42 mil·límetres en amplada, i també augmenta l’espai del maleter, que ara ofereix 355 litres, 63 més que abans.

Tota la gamma de motors disponibles en el nou Ibiza compleix amb la normativa Euro6 d’emissions: la primera opció és l’1.0 TSI de tres cilindres amb 95 o 115 CV, turbocompressor, intercooler i injecció directa, i a finals del 2017 arribarà el nou 1.5 TSI de quatre cilindres i 150 CV.

En dièsel, el 1.6 TDI s’ofereix amb 80, 95 i 115 CV, i la nova plataforma MQB A0 permet muntar el motor 1.0 TGI de 90 CV alimentat per gas natural comprimit (GNC).

El nou Ibiza s’ofereix amb quatre nivells d’equipament: Reference, Style, FR –més dinàmic i esportiu– i XCellence –disseny més sofisticat i distintiu–

33 ANYS D’HISTÒRIA

La primera generació d’aquest model va ser llançada al mercat el 1984, dissenyat per Giorgetto Giugiaro i fabricat a la planta de la Zona Franca de Barcelona, i en els seus més de 30 anys d’història ha venut més de 5,4 milions d’unitats, xifres que el converteix en el model amb més vendes de la companyia.

La generació actual es va llançar a mitjans del 2008, tot i que el 2012 es va fer una renovació de la gamma amb un redisseny exterior i millores a l’interior i una sèrie de motoritzacions amb major grau d’eficiència, i ha arribat al final del seu cicle mantenint un nivell de vendes d’al voltant de les 150.000 unitats (152.100 el 2016).

El SEAT Ibiza ha estat durant 30 anys el model més venut per la firma a tot el món, superat des de finals del 2014 pel SEAT León, que va aconseguir arribar al nivell d’èxit del model icònic de la marca de Martorell amb 154.100 unitats venudes el 2014 front a les 150.000 de l’Ibiza.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor