29.01.2017 - 12:27
BARCELONA, 29 (EUROPA PRESS)
Seat presentarà aquest pròxim dimarts a Barcelona i en primícia mundial la nova generació de l’Ibiza, la que serà la cinquena del model més longeu de la història de l’automobilística de Martorell (Barcelona).
Serà en un esdeveniment al centre comercial Las Arenas de Barcelona, que reunirà a una selecció de més de 150 mitjans de comunicació nacionals i internacionals, mentre que la presentació oficial del nou model tindrà lloc al saló de l’Automòbil de Ginebra, la primera setmana de març.
La generació actual es va llançar a mitjans del 2008, tot i que en 2012 es va fer una renovació de la gamma amb un redisseny exterior i millores a l’interior i una sèrie de motoritzacions de més grau d’eficiència, i ha arribat al final del seu cicle mantenint un nivell de vendes de prop de les 150.000 unitats (152.100 en 2016).
El SEAT Ibiza ha estat durant 30 anys el model més venut per la firma a tot el món, superat des de finals de 2014 pel SEAT León, que va aconseguir arribar al nivell d’èxit del model icònic de la marca de Martorell amb 154.100 unitats venudes en 2014 front a les 150.000 de l’Ibiza.
32 ANYS D’HISTÒRIA
La primera generació d’aquest model va ser llançada al mercat en 1984, dissenyat per Giorgetto Giugiaro i fabricat a la planta de la Zona Franca de Barcelona, i en els seus més de 30 anys d’història ha venut més de 5,4 milions d’unitats, el que el converteix en el model amb més vendes de la companyia.
Fins a 1993, l’activitat de la marca s’havia concentrat a la fàbrica de la Zona Franca, però l’entrada de Seat en grup Volskwagen, la bona acollida al mercat dels nous models i la necessitat d’augmentar la capacitat de producció van reclamar una nova planta.
Així, la segona generació de l’Ibiza es va convertir en el primer vehicle fabricat en la llavors nova planta de Seat a Martorell, on cada dia es produeixen en la línia 1 al voltant de 700 Ibiza, utilitzant directament a 1.700 persones.
La tercera generació va arribar en 2002, de la mà del qual ha estat fins fa un any el director de Disseny del grup Volkswagen, Walter de Silva, mentre que qui va liderar la quarta generació ha estat Luc Donckerwolke.