10.01.2017 - 12:56
MADRID/BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS)
La marca automobilística espanyola Seat ha tancat l’exercici 2016 amb el quart creixement anual de vendes consecutiu, en registrar uns lliuraments mundials de 410.200 unitats, fet que suposa una pujada del 2,6% respecte a l’any anterior, segons dades publicades per l’empresa.
La companyia ha indicat que aquesta xifra de vendes és la millor des del 2007 i ha afirmat que en els darrers quatre anys les seves matriculacions mundials han pujat un 27,8%, amb 89.200 unitats més que al 2012.
Ha assenyalat que aquesta millora comercial s’explica, sobretot, per la bona acollida del nou vehicle tot camí Ateca, amb 24.200 unitats venudes des del juliol de l’any passat.
La firma, amb seu a Martorell (Barcelona), ha assegurat que a les dades positives de vendes de l’Ateca s’hi sumen els creixements comptabilitzats pels models Alhambra i León, que van tancar el 2016 amb la xifra de lliuraments més alta de la seva història.
Davant d’aquestes dades, el president de Seat, Luca de Meo, ha destacat que l’ofensiva de producte que està duent a terme la companyia “només acaba de començar”.
L’ATECA: TERCER PILAR DE LA MARCA
“El llançament de l’Ateca ens permet ser optimistes amb vista al futur: ja és el tercer pilar de la marca i a partir d’aquest any la seva aportació a les vendes serà molt més notable”, ha afegit.
Per regions, la companyia automobilística va comercialitzar 319.900 unitats a l’Europa Occidental durant l’exercici passat, cosa que representa una pujada del 2,2% i suposa el millor resultat a la regió des del 2007, mentre que a l’Europa Oriental hi va matricular 28.200 unitats al 2016, un 8,2% més.
A més, Seat va registrar uns lliuraments de 19.700 unitats a Turquia al 2016, un 41,7% més, i de 8.000 unitats a Israel, un 6,2% més, i alhora les matriculacions a Mèxic van ser de 24.500 unitats l’any passat, un 1,5% més.
La corporació ha recordat que durant el 2016 va iniciar la seva activitat comercial a Singapur i a Maurici, i ha destacat que durant aquest any continuarà amb l’ofensiva de producte iniciada amb l’Ateca, amb l’arribada del León (gener), de l’Ibiza (primer semestre) i de l’Arona (més endavant).
Finalment, Seat ha subratllat que durant l’exercici precedent va renovar el 60% de la seva xarxa de concessionaris, formada per més de 1.700 punts de venda. Així, aquests centres disposen d’una nova imatge corporativa que simbolitza els valors de la marca.