Motor.- Luca de Meo (Seat) veu opcions de produir més a Martorell però no creu que sigui urgent

  • Sobre nous mercats, advoca per sortir del perímetre europeu, sobretot a Nord d'Àfrica i Amèrica Central i del Sud

VilaWeb
05.02.2017 - 11:49

Sobre nous mercats, advoca per sortir del perímetre europeu, sobretot a Nord d’Àfrica i Amèrica Central i del Sud

BARCELONA, 5 (EUROPA PRESS)

El president de Seat, Luca de Meo, veu possibilitats d’aconseguir fabricar més models a la planta de Martorell (Barcelona), encara que considera que no és una necessitat urgent, ja que la factoria catalana no té un problema de producció, en haver-se incrementat en un 60% des de 2009.

“La nostra prioritat és portar el màxim de cotxes a Martorell, però el problema de la utilització de la capacitat de la planta no és urgent com ho era fa cinc o sis anys”, ha assegurat De Meo en una entrevista d’Europa Press amb motiu de la presentació del nou Seat Ibiza.

“En la part industrial sempre hi ha possibilitats de fer més, però no és un problema, al contrari”, ha sostingut, i ha assegurat que la discussió sobre la planificació de cada marca del Grup Volkswagen és contínua.

“Tenim diferents opcions, idees i possibilitats, però no cal enviar el missatge que tenim un problema, perquè estem creixent i estem molt estables en els números”, ha afegit.

En els últims mesos, els sindicats de Seat han assegurat que la planta de Martorell necessita l’adjudicació de nous models per suplir la marxa de l’Audi Q3 a partir de 2018, ja que creuen que no serà suficient l’arribada de l’Audi A1 perquè necessita menys hores de treball i pot generar un problema d’ocupació.

PRODUCCIÓ DE L’ATECA

Els sindicats també han reclamat el trasllat de la producció –o part d’ella– del Seat Ateca, el primer SUV de la marca, que es fabrica des de mitjan 2016 a la planta de Skoda de Kvasiny (República Txeca).

De Meo ha assegurat que és una qüestió que s’està discutint, però ha advertit que moure un model d’una fàbrica a una altra necessita una inversió molt important.

Així mateix, ha explicat que Seat està negociant amb Skoda per aconseguir augmentar la producció d’aquest model per donar resposta a l’alta demanda: “És una negociació contínua a nivell operatiu. Nosaltres volem més cotxes, però ells també tenen els seus cicles”.

NOUS MERCATS

Pel que fa l’expansió geogràfica, De Meo ha subratllat que la primera prioritat de l’automobilística és consolidar la seva posició als mercats tradicionals europeus, com Itàlia i França, on ha considerat que Seat “mereix molt més” i pot augmentar la seva quota de mercat.

Així mateix, ha assenyalat que la companyia té possibilitats d’aconseguir una bona posició fora del perímetre europeu, sobretot a Amèrica Central i del Sud i Nord d’Àfrica.

“Nosaltres venem bàsicament a Europa occidental, i això no és suficient. Cal diversificar el risc a les fluctuacions”, ha argumentat.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor