07.03.2017 - 12:34
Seat pretén desenvolupar una línia de cotxes elèctrics a partir del 2019
GINEBRA (SUÏSSA), 7 (De l’enviada especial d’EUROPA PRESS, Núria Vila)
El president de Seat, Luca de Meo, ha afirmat aquest dimarts que el preu dels cotxes amb motor dièsel es s’encarirà en els propers anys a causa dels canvis normatius per reduir emissions i el cost marginal de comprar un elèctric o un dièsel s’equipararà, la qual cosa ha augurat que es produirà al voltant del 2025.
Ho ha dit en una roda de premsa en el Saló de l’Automòbil de Ginebra, on ha anunciat que Seat està considerant “seriosament” desenvolupar una línia de cotxes elèctrics a partir del 2019, quan està previst que la marca llanci el seu primer model elèctric.
Ha recordat que Seat compta amb l’avantatge de formar part del Grup Volkswagen, amb el qual aprofitarà les inversions que el consorci alemany faci en el camp de l’electrificació dels vehicles.
De Meo ha afirmat que les vendes actuals de cotxes elèctrics són “homeopàtiques”, però ha augurat que aquesta situació canviarà a partir del 2020 amb les noves normatives europees sobre les emissions dels motors dièsel, la qual cosa suposarà que s’acceleri la tendència de creixement de les vendes dels vehicles de zero emissions.
“El 2019 esperem un salt i després un altre el 2025” a causa que les normatives es tornaran més restrictives, ha afegit, i ha considerat que en aquest moment, el preu dels cotxes dièsel serà molt més elevat.
Ha assenyalat que el motor dièsel per als cotxes petits suposarà un “desavantatge”, i ha afirmat que la reducció d’aquest tipus de models ja s’està produint en les vendes de l’Seat Ibiza, que ha constatat que les matriculacions amb motors dièsel suposaven un 40% i ara, un 20%.
NOU IBIZA
Seat ha presentat en el saló de Ginebra el nou Ibiza, la cinquena generació d’aquest model que l’automobilística va llançar al mercat per primera vegada el 1984, que començarà a vendre’s a Espanya al juny amb un preu a partir de 14.000 euros amb un motor de 75 cavalls.
De Meo ha assegurat que el nou Ibiza contribuirà a mantenir la tendència de creixement de les vendes de Seat, juntament amb els nous tot terrenys urbans, l’Ateca –llançat a l’estiu de 2016– i l’Arona, que sortirà a la venda en la segona meitat d’aquest any.
El president de l’automobilística de Martorell (Barcelona) ha recordat que, una vegada completats tots els llançaments, Seat tindrà cobert un 72% del mercat, mentre que el 2015 cobria solament el 50%.
Ha constatat que el 2016 va ser el quart any de creixement de les vendes de Seat –acumula un 30% des del 2013– i també ha ressaltat la millora dels resultats financers, a l’espera de conèixer els resultats de l’exercici passat, que la companyia presentarà a la fi de març.
El vicepresident de Vendes de Seat, Wayne Griffiths, ha destacat que les vendes entre gener i febrer d’aquest any acumulen un creixement del 13%, i ha assenyalat que Espanya és el mercat amb un major increment, amb un 24% més respecte al mateix període de l’any passat, la qual cosa es deu principalment a l’Ateca, així com també al León i a l’Ibiza, que manté un nivell de demanda “molt estable”.