Motor.- Les plantes situen la seva marca com la més venuda en el 62% de les regions en les quals s’instal·len

  • Cantàbria, Madrid i País Basc van ser les úniques 'infidels'

VilaWeb
05.03.2017 - 15:04

Cantàbria, Madrid i País Basc van ser les úniques ‘infidels’

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

La major part de les fàbriques de vehicles instal·lades a Espanya (62,5%) situen la seva marca com la més venuda en el mercat de turismes de les comunitats autònomes en les quals s’instal·len els seus centres de producció, segons dades de l’Associació Espanya de Fabricants i Camions (Anfac) als quals ha tingut accés Europa Press.

Aquest informe posa de manifest l’afinitat que demostren els clients locals davant les companyies que tenen presència a les seves regions i, segons l’associació de fabricants, reflecteix una fidelitat del poble amb les fàbriques de les seves comunitats autònomes, a causa de l’ocupació directa i indirecte que generen.

Així, cinc comunitats del total de vuit en les quals hi ha presència de fàbriques de producció del sector de l’automòbil a Espanya van tancar l’any passat situant a una de les marques amb presència industrial a la regió com la més venuda, mentre que només en tres zones no es va produir aquesta situació.

D’aquesta forma, a Aragó el mercat de turismes va estar liderat l’any passat per la marca alemanya Opel, propietat del consorci nord-americà General Motors, que compta amb una planta a Figueruelas (Saragossa).

La firma va matricular un total de 2.715 unitats en aquest mercat l’any passat, aconseguint una quota de el 11,1%.

Seat, per la seva banda, va liderar les vendes de cotxes a Catalunya en 2016, amb un total de 13.425 unitats lliurades, la qual cosa li va permetre registrar una penetració del 7,5%.

La firma espanyola, filial del consorci Volkswagen, té una factoria de producció de vehicles en la localitat barcelonina de Martorell.

El mercat automobilístic a Castella i Lleó va estar encapçalat al tancament de l’exercici passat per la marca francesa Renault, que va matricular 5.201 unitats, amb un 14,4% de quota i que compta amb instal·lacions productives a Palència i també a Valladolid, on fabrica vehicles i també motors.

Del seu costat, Ford es va situar en la primera posició en vendes a la Comunitat Valenciana en 2016, on té una fàbrica a Almussafes (València), en comercialitzar un total de 14.447 automòbils al tancament de l’any que acaba d’acabar, és a dir més d’un de cada deu models venuts a la regió (11,4%).

El Grup PSA opera una fàbrica a Vigo en la qual fabrica turismes i vehicles comercials per a les seves marques Peugeot i Citroën.

Així, els clients gallecs van mostrar en 2016 la seva fidelitat a la companyia, ja que Peugeot va ser la marca més venuda a Galícia, amb 3.738 unitats matriculades i una penetració del 9%.

La marca alemanya Volkswagen va tancar el passat exercici com a líder de vendes a Navarra, regió en la qual va comercialitzar 1.090 vehicles, amb una quota de mercat del 10,08%. El consorci alemany disposa d’una instal·lació industrial a Landaben.

CANTÀBRIA, MADRID I PAÍS BASC, MENYS FIDELS

D’altra banda, els clients de Cantàbria, on Nissan té una planta de components, no van ser tan fidels a la seva planta com altres regions espanyoles durant 2016, ja que la signatura més venuda va ser Renault, amb 922 unitats i una quota del 8,97%, la mateixa situació que va ocórrer a País Basc, on Mercedes-Benz té una fàbrica a Vitòria, la qual cosa no li va servir per ser la marca més venuda al mercat de turismes, en benefici d’Opel, amb 3.382 unitats i una penetració del 8,7%.

Els clients madrilenys van triar a Renault com la signatura d’automòbils més venuda en 2016, amb 34.537 unitats (9,4% de quota), a pesar que en aquesta comunitat autònoma es troben instal·lades factories d’Iveco i del Grup PSA.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor