13.03.2017 - 13:01
MADRID, 13 (EUROPA PRESS)
Castella i Lleó es va situar el passat exercici com la Comunitat Autònoma amb més producció de vehicles d’Espanya, superant Catalunya, que va ocupar la primera plaça nacional durant els últims tretze anys, segons dades de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac).
Les dades d’Anfac, als quals va tenir accés Europa Press, indiquen que les factories de vehicles instal·lades a Castella i Lleó van copar el 21,3% de la fabricació automobilística nacional.
Així, en aquesta regió es troben dues plantes del grup Renault, a Valladolid i Palència, en les quals es munten els models Mégane, Kadjar, Twizy i Captur, el centre d’Iveco a Valladolid, en el qual es produeix el Daily, i la planta de Nissan a Àvila (NT400).
Per la seva banda, Catalunya va perdre la primera plaça del rànquing nacional el 2016 i va ocupar la segona posició, amb una quota del 19,17%, gràcies al centre que posseeix Seat a Martorell (Barcelona), del qual surten de la línia de muntatge els Seat Ibiza i León i l’Audi Q3, mentre que a Barcelona Nissan també compta amb una fàbrica en la qual es produeix els Nissan NV-200, i-NV-200, Navara i Pulsar i el Renault Alaskan.
Galícia va tancar el podi de les comunitats autònomes amb més volum de fabricació en el conjunt de l’any passat, amb un 14,6% del volum total, gràcies a les unitats sortides del centre del Grup PSA a Vigo (Peugeot Partner i 301 i Citroën C4 Picasso, Grand C4 Picasso, Berlingo i C-Elysée).
Per darrere es van situar la Comunitat Valenciana, amb una quota del 13,68% i on Ford posseeix una fàbrica a Almussafes (València) en la qual es fabriquen el Mondeo, el Tourneo Connect, el Transit Connect, el Kuga, el S-Max i el Galaxy, mentre que Aragó va ser la cinquena Comunitat Autònoma més productiva el 2016, amb un 12,49% del total.
En aquesta regió General Motors té una planta a Figueruelas (Saragossa), en la qual es produeixen els Opel Meriva, Mokka X i Corsa i el Citroën C3 Picasso.
Per la seva banda, Navarra, amb la planta de Volkswagen (Polo), es va fer amb una quota del 10,26% a final de l’any passat, per davant del País Basc, amb la seva fàbrica de Mercedes-Benz a Vitòria, en la qual es produeixen el Vito i el Classe V, que li va permetre aconseguir una penetració del 4,68% del total de producció nacional.
En l’última plaça de la classificació nacional per comunitats el 2016 s’hi va situar Madrid, on es van produir el 3,73% dels vehicles ‘espanyols’ l’any passat, gràcies a l’activitat industrial del centre que posseeix el Grup PSA a la capital, en el qual produeix el Citroën C4 Cactus.