Montcada presenta un estudi que redueix a la meitat el cost del soterrament

  • L'Ajuntament de Montcada i Reixac, juntament amb el de Barcelona, ha presentat un estudi preliminar que redueix a la meitat el cost del projecte per soterrar la línia ferroviària R2 al seu pas pel municipi, així com el temps d'actuació.

08.03.2017 - 17:31

MONTCADA I REIXAC (BARCELONA), 8 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Montcada i Reixac, juntament amb el de Barcelona, ha presentat un estudi preliminar que redueix a la meitat el cost del projecte per soterrar la línia ferroviària R2 al seu pas pel municipi, així com el temps d’actuació.

El document ha establert que amb 200 milions d’euros es podria fer, la meitat dels 400 previstos inicialment el 2009 pel Ministeri de Foment, segons ha informat el consistori aquest dimecres en un comunicat.

Es tracta de “grans modificacions” als plans inicials, com fer tota l’actuació amb un sistema constructiu entre pantalles a cel obert, la qual cosa permet soterrar a una mínima profunditat i no utilitzar una tuneladora; crear una única via provisional de tren que es mantindria durant tota l’execució, evitant el desviament per trams i el pas del túnel entre els pilars sota l’autopista C-33, sense desviar el traçat de les vies.

En aquest sentit, la construcció d’una nova estació amb vestíbul a peu de carrer i andana central permetria estalviar en ascensors i escales mecàniques; en total es necessitarien un mínim de sis anys d’obres i el cost d’urbanitzar la superfície que quedaria alliberada –unes onze hectàrees– seria de 22 milions d’euros.

L’alcaldessa de Montcada, Laura Campos, ha assegurat que “l’elevat cost del projecte ja no pot ser una excusa” per a Foment en aquest reivindicació municipal, i ha subratllat que aquest estudi –encarregat pels dos ajuntaments a l’agència de desenvolupament urbà Barcelona Regional– es va mostrar a Adif i Foment en la reunió que van mantenir a Madrid el passat dia 1 de març.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor